Side 5 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 90
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen
    Når du nevner hæler som er vondest om morgenen, så må jeg tenke på akillesbetennelse. Den oppfører seg slik.
    Jogga for mye på asfalt ?

Jeg hadde mye vondt i hælene og bak på leggen når jeg hadde Tarsal Tunnel Syndrom... Det var super vondt. Og vondest var det når jeg hadde sitti stille en god stund...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det er også vanlig for stoffskifte pasienter å stivne i akillesen og det kan være vondt i seg selv. Tenkte det var verdt å nevne ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    59
    Meldinger
    101

Standard

Når du nevner hæler som er vondest om morgenen, så må jeg tenke på akillesbetennelse. Den oppfører seg slik.
    Jogga for mye på asfalt ?
    Nei - jogger ikke, men har begynt å gå med staver en dag i uka. Og da går vi på grusveier og i skogen. Jeg har - tror jeg - gode joggesko med god såle så derfor skjønner jeg ikke helt det at jeg skal merke det så godt i hæla-

Sitat Opprinnelig skrevet av sivcath
    Jeg hadde mye vondt i hælene og bak på leggen når jeg hadde Tarsal Tunnel Syndrom... Det var super vondt. Og vondest var det når jeg hadde sitti stille en god stund...
    Enda en ting som må søkes frem og leses om
    Hvordan ble du kvitt det da ? Hvis du har blitt kvitt det...

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    Det er også vanlig for stoffskifte pasienter å stivne i akillesen og det kan være vondt i seg selv. Tenkte det var verdt å nevne ;)
    Hmmm... kan en stivnet akilles da forårsake vondt under hælen ?
    Og hva kan jeg gjøre for å få akillesen på bedre tanker igjen ?

Har hatt en grei helg tross alt. Vi har vært på mc-treff på fjellet/heia i Telemark og på lørdag gikk jeg tur i 2,5 timer. Det var godt å røre på seg men fy søren å sliten jeg var etterpå.
    Deilig å ikke være hjemme.... for der er det liksom ting jeg skulle ha gjort.
    Når man er på et hotell 25 mil hjemmefra da er det bare å slappe av da, det rotet hjemme får man ikke gjort noe med allikevel

Takk til dere alle for svar og kommentarer !!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Akilles skaper ikke smerter under hælen, da er det nok noe annet.
    Akilles er en tykk sene som fester leggmuskelen til hælbeinet og smertene er gjerne litt opp fra hælen.

Tarsal (karpal)Tunnel Syndrom er en tranghet som kan oppstå i ankler (håndledd) og som trykkrt på nerven. Og da må dem skjære såvidt jeg vet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen Vis post
    Akilles skaper ikke smerter under hælen, da er det nok noe annet.
    Akilles er en tykk sene som fester leggmuskelen til hælbeinet og smertene er gjerne litt opp fra hælen.

Tarsal (karpal)Tunnel Syndrom er en tranghet som kan oppstå i ankler (håndledd) og som trykkrt på nerven. Og da må dem skjære såvidt jeg vet.
    Jeg kan ikke koblet hva du har skrevet jeg. For akillesen er ikke under foten
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Noen nevnte plantar fasciites på news:alt.support.thyroid og det er vel noe under tror jeg.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg kom over en artig en her : http://www.stopfootheelpain.com/

Hva slags råd er så effektivt for bare 20dollar ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    59
    Meldinger
    101

Standard

Jeg kom over en artig en her : http://www.stopfootheelpain.com/

Hva slags råd er så effektivt for bare 20dollar ?
    Minner om en sånn luregreie, rådet du får er å lage en tilsvarende side hvor du sier at du kan hjelpe folk ofr 20 dollar.......

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Noen nevnte plantar fasciites på news:alt.support.thyroid og det er vel noe under tror jeg.
    Tror jeg leste dette, er ikke det Mary Shomons sider? Der var det ihvertfall en som ble rådet til å bruke crocs-sko fra hun sto opp, men bare de originale ikke kopier. Og hun var kjempefornøyd.
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    59
    Meldinger
    101

Standard Smerter i hæl - kan det ha sammenheng med stoffskifte?

Hei,
    Jeg har de siste to månedene vært plaget av smerter i hælen. På undersiden av hælen i den myke puten som er under der.
    Når jeg har bena i ro merker jeg nesten ingenting, bare en svak stikking innimellom.
    Men når jeg reiser meg for å gå gjør de første skrittene veldig vondt. Men fortsetter jeg å gå så forsvinner smertene og jeg klarer å gå normalt.

Jeg har forsøkt å søke på nettet.
    Tok en google på "smerter i hælen" og fikk opp mye interessant, men fant ingenting som tyder på at det kan ha noe med stoffskifteproblemet mitt å gjøre.

Jeg lurer bare på om det kan være en sammenheng der?
    Har jo aldri hatt dette problemet før jeg fikk trøbbel med stoffskiftet.

-Femice-

Side 5 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. FemIce i farta (håper jeg...)
    Av FemIce i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 15-03-07, 15:53

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder