Jeg synes du skal begynne å lage et excelark med blodprøvesvarene dine og hvordan du følte deg da, for å vite om du skal følge stoffskiftehormonene--ft4 og ft3, eller TSH.
Hos meg kan jeg bare følge ft4og ft3, TSH gir ingen mening men man kommer jo stadig borti nye leger og de fleste ser jo bare på TSH og jeg har gått gjennom øvelsen men å redusere dosen til ft4 var lav men TSH ikke lenger 0.
Dårlig øvelse mener jeg, jeg hadde det rimelig okay før når jeg selv bestemte dosen (med ft4 og ft3 rundt midten og TSH på 0,02) men etter at jeg måtte slutte for å begynne på'n igjen for å finne en dose med TSH på 1 følte jeg meg aldri bra igjen (ikke før jeg begynte på glutenfritt og lavkarbo)

Du kan altså komme borti en annen lege som synes at en TSH på 3 eller 4 er helt topp fordi det er innenfor normalen. Vi har hatt slike meldinger her.
Derfor trenger man kanskje et bevis i form av en dagbok eller noe som forteller om resultater og hvordan du har det.

De tall du nevner at du har nå, ser forresten ganske bra og normale ut.

Anbefaler selentilskudd, 10 eller 200 µg om dagen men vær obs at selen øker konverteringen fra t4 til det aktive hormonet t3 så man kan føle seg noe overdosert i noen få dager, eller trenge å gå littegrann ned på dosen (noen få måtte gjøre det)

nora