Tusen takk for skikkelig godt svar, selv om det var det motsatte av hva jeg ville høre...

Jeg har lest masse om sykdommen og prøver å forstå litt og litt hver dag. Jeg forstår allerede litt, og merker at jeg blir bedre og bedre kjent med stoffskiftet mitt fra dag til dag og kan føle om det går mer ned eller er stabilt.
Fortsatt har jeg inderlig mye å lære og tar til meg alt jeg finner av informasjon.

Vet du om noen alternative metoder som kan fungere for å krangle av seg lavt stoffskifte? Kan det hjelpe å slutte å ta pillene og bare spise mindre og trene mer for å holde vekta nede? Da sliter man jo fortsatt med søvnbehovet og mangel på konsentrasjon... Så jeg ser virkelig ikke hvordan man kan håndtere denne sykdommen uten pillene.

Grunnen for å prøve å finne en annen metode er at min utkårede er født og oppvokst i Kenya og sliter veldig med tanken på at hans kjære skal måtte gå på piller resten av livet. Pillebruk er noe som for han betyr at man har gitt opp alle andre metoder og selger seg til pillene for å gjøre det lettere. For hans skyld skulle jeg så gjerne prøvd å funnet en annen måte å håndtere det på.

MEN: Levaxin får kjertlene til å slutte å danne hormonene selv? Vil det si at det aldri vil stabilisere seg på et nivå da og alltid bli lavere? Jeg blir litt forvirra samtidig som jeg tror jeg forstår litt. hehe.

Noen som vet?