Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Hønefoss
    Meldinger
    11

Standard Hvor har du fått informasjon om sykdommen?

Hvor har dere fått mest innformasjon om sykdommen hen?
    Jeg har i grunn fått hjelp av grupper/forumer på dataen..
    Er det sånn det skal være når man får en kronisk sykdom?
    Legen sa til meg: du har lavt stoffskifte, ta disse pillene...
    Det var alt han sa... viste ingen ting om sykdommen og har måtte lete meg frem på nettet selv...
    Syntes det er dårlig jeg :(
    50 mg siden 11. juli-06. Sliter med svimmelhet/synsplager mest.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg opplevde det samme jessica. Fikk en boks med piller...og ante lite om denne sykdommen...Jeg startet med å gå på møter i den lokale stoffskifteforeningen, men fant ut at der var det lite hjelp å få. Så begynte jeg å søke på nettet, og fant dette forumet - som har vært til uvurderlig hjelp. Og er utrolig takknemlig for det. Det er godt å få diskutere med menesker som sliter med det samme som en selv.

Jeg har det inntrykk at disse menneskene som sitter i styret i foreningen, og leder møtene, (snakker om disse her på mitt hjemsted)...de sliter, men de gir råd utifra hva legene deres hevder er sannheter - på tross av plager selv. Og det kjøper jeg ikke lenger. Jeg ser at de er syke, men SÃ… legetro...og "vi må bare leve med det og støtte hverandre". Det er ikke godt nok for meg!

Jeg har nevnt Sonjas, men aner ikke om her er noen.....Det er så farlig at de proklamerer bare Levaxin, er syke selv, møter nye "offer" som kommer, og snakker ikke alternativ medisin. Jeg har nevnt armour, men snakker for døve ører. Det er helt utrolig! Jeg vet ikke om foreningen her er representativ for alle. Jeg håper ikke det. Jeg går derifra like frustrert hver gang...Hvorfor gidder de ikke høre på meg? Hvorfor sier de at jeg er "gal" fordi om jeg importerer Armour? Hvilket århundre lever vi i?

Det er heller ikke godt nok mht oppfølging av lege. Selv har jeg nå bestilt time på en privat klinikk. Ikke for at jeg tror de kan så mye mer om hypotyreose, men jeg betaler dyrt og jeg kommer til å forlange en masse prøver som fastlegen ikke gidder bry seg med. Jeg har snappet opp en del prøver jeg bør ta....her på forumet - og tar med huskelapp. Binyrene er inkludert....

Nei - det skal ikke være sånn! Synes det er dårlig jeg også. Håper du får bedre hjelp etter hvert, men er redd for at du finne frem selv... :( Og den beste hjelpen finner du her....vil jeg hevde hårdnakket! Les og lær!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    58

Standard

Har heller ikke fått noen som helst info fra lege. Det jeg kan har jeg funnet her og ellers på nettet. Forrige gang hos legen, måtte jeg argumentere ganske mye for at han skulle gå med på å øke dosen. Måtte fortelle ham om sammenhenger med mine "lidelser" og hypotyreose. Neste gang har jeg tenkt å argumentere like mye, for jeg tror ikke han tror helt på meg ennå...

Har forresten også tenkt å gå til privat lege for å få tatt alle de blodprøvene som fastlegen min finner unødvendig å ta.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Jeg har inntrykk av at de fleste har det på samme måte. Jeg opplevde det hvertfall slik som du beskriver, men det som er enda verre er at jeg har flere ting som skjer med kroppen som ikke skyldes lavt stoffskifte, og jeg møter akkurat samme holdningen der. Det er skremmende å være syk og samtidig måtte være sin egen lege.

Fastleger rister på hodet og sender deg til spesialist hvis du er heldig. Speaislisten hører ikke på hva du sier og er hva jeg oppfatter som blærete. Etter et besøk hos spesialist får du bare spydige kommentarer og føler deg verre enn før du dro dit.

Ikke vet jeg hvordan jeg skal få det bedre....
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

For å si det slik:

Jeg diagnoserte megselv 6 måneder før jeg fikk en lege som var enig. Jeg nevnte ingenting til denne legen, utenom å fortelle om symptomene mine.
    Han tok de nødvendige blodprøvene, han så på hele kroppen min og lyttet til symptomer.
    Han kom da med samme diagnose + 3 andre...

Så alt er om det å finne den riktige legen, og ofte er det privat leger. De lytter lengre enn det nesa er lang... heldigvis!

Hos andre leger ble jeg bare møtt med: du er ikke syk, eller, du er ikke syk nok...

Og all informasjon har jeg måtte finne selv på internet. Jeg er veldig heldig som har hatt den muligheten. Jeg har stor sympati for de som ikke har den muligheten, fordi de ikke har internet eller energi til å søke.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

her!

så og si alt jeg har prøvd som har bedret helsen har jeg funnet ut av her.

hva skulle man gjort uten ?

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Da min diagnose ble stilt, fikk jeg inntrykk av at Levaxin ville løse alle mine problemer! (og lykkelig ble jeg da!)

Det varte ikke veldig lenge! Lege nr. to som tilsynelatende var vedig opptatt av diagnosen min, fortalte meg at resten av livet ville bestå av "gode dager" og "mindre gode dager". Sånn var det bare...

Så da er det liksom meningen at man skal godta at man aldri skal føle seg frisk, eller? :idea:

Ã… ja, Yvette - lokale foreninger styrer jeg unna. Jeg syns jeg hører legestanden kvitre i bakgrunnen .

Forumet her gjør at jeg finner "min" måte å takle sykdommen på. Plukker "litt her og litt der" - og får gode ideer om hva som funker best akkurat for meg. Så: Enig med dere

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Jeg har det inntrykk at disse menneskene som sitter i styret i foreningen, og leder møtene, (snakker om disse her på mitt hjemsted)...de sliter, men de gir råd utifra hva legene deres hevder er sannheter - på tross av plager selv. Og det kjøper jeg ikke lenger. Jeg ser at de er syke, men SÃ… legetro...og "vi må bare leve med det og støtte hverandre". Det er ikke godt nok for meg!

Jeg har nevnt Sonjas, men aner ikke om her er noen.....
    Hmm.... jeg har et lignende indtryk af det danske Thyreoidea Landsforeningen og skulle lige se om der er sket noget nyt på hjemmesiden.

Det gjorde det i hvert fald under "Debatfora".... der er link til Sonjas (!) på den danske side og.... til det danske Overgangsalderen.net, hvor man henviser direkte til Hegges bog " Og så må du ikke stille spørsmål". At de har kaldt Overgangsqalderen.net for "norsk forum" er selvfølgelig en fejl. Men skidt være med det fordi denne side indeholder samtidigt de eneste og uddybende informationer om Armour, der overhovedet findes i Danmark. Tro det eller lad være.... før vi var begyndt at skrive om Armour- takket være Sonjas - anede de fleste danske stofskiftesyge ingenting om, at der fandtes en oprindelig alternativ til Eltroxin. Jeg er derfor forbløffet over at der nu "officielt" linkes til to hjemmesider, hvor netop Armour-oplysningerne ligger frit tilgængelige for danske syge.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nosy
    Da min diagnose ble stilt, fikk jeg inntrykk av at Levaxin ville løse alle mine problemer! (og lykkelig ble jeg da!)
    Dette er præcis, hvad også de danske patienter bliver udsat for. Og når det viser sig ikke at stemme.... begynder lægerne opføre dem som om man personligt fornærmede dem.

De har jo fået at vide, under de sammenlagt 11 (elleve) undervisningstimer om stofskifte/skjoldbruskkirtel, de havde modtaget under HELE deres uddannelse til læger - at stofskiftet er ikke nogen man behøver bruge tid på, fordi der er jo Eltroxin, dette vidundermiddel, der klarer så at sige alle afskygninger af stofskiftesygdomme.

Jeg tror at det er medicinfabrikanterne, der havde introduceret Eltroxin, der lokkede lægerne til at tro, at denne pille er alfa og omega. Problemet er bare, at når de endelig opdager at det er fup de udskriver til patienterne - i stedet for at smøge ærmene op og lære - afviser de patienterne uden hjælp, som de var uvårne børn.

Nej, de danske læger er ikke noget at skrive hjem om.... Men værre er, at der er virkelig mange norske lægestuderende i Danmark og hvis de bærer denne sttityde med dem tilbage til Norge, den dag de er færdige med lægestudiet - ja, så det bliver det heller ikke bedre af
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa
    De har jo fået at vide, under de sammenlagt 11 (elleve) undervisningstimer om stofskifte/skjoldbruskkirtel,
    Pøh! Hva er det du klager over? Her hjemme har de hele 6 timer, og før Hegge kom på banen var det hele 3...

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn