Kan ikke noen få en allergisk, eller annen slags, reaksjon på thyroxin, evt noen av hjelpestoffene? Finnes det ikke alternativ til Levaxin i Norge? Finnes i utlandet? Noe i flytende form? Noe for noen med noen form for intoleranse? Kan leger bestille det til norske pasienter? gutt_81 reagerer jo hver gang han tar en dose....

Maxalt er en migrenemedisin som kanskje kan hjelpe hvis man har migrene. Men man kan maks ta to tabletter om dagen, og det skal være med minst to timers mellomrom. I tillegg til dette, skal man ikke ta medisinen mer enn 8 ganger/8 dager i måneden - så med den veldige og hyppige hodepinen du har, virker ikke dette å være et reelt alternativ, men du kan da ved å prøve Maxalt eller en annen migrenemedisin, få indikasjoner på om det er migrene eller ikke.

Hodepine er jo ofte relatert til blodgjennomstrøming og/eller hormoner... Er blodtrykket ditt OK?

Synsproblemer kan ofte være relatert til slitne binyrer, mener nå jeg. Mange med ME har det også, og de har ofte slitne binyrer/er fullstendig "utslitte"/utmattet. Man kan få slitne binyrer av et for dårlig behandlet stoffskifte og/eller andre ting som belaster kroppen over tid.

Hvilken forklaring har Oftebro på hodepinen din da?

Kan du få målt blodtrykket først liggende, så stående. Hvis det synker, kan det være enda en indikasjon på slitne binyrer.

Du kan evt smøre deg litt med hydrokortisonkrem/salve som du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Det skal stimulere binyrene. Forsøk kanskje å smøre når du tar thyroxinet. Hvis det hjelper på hodepinen, vel.... ? Du kan også forsøke magnesium. Men ellers synes jeg oppriktig talt det er litt skummelt at du reagerer så kraftig på thyroxinet. Kan du ha økt dose for hurtig? Be om forklaring!

Når det gjelder Armour, så stemmer nok kanskje det Oftebro sa at kvaliteten kan variere. Jeg leste et sted at noen ganger kunne hele partiene (men de er vel ikke så store), være uten virkning. Det skjedde sjeldent, men de hadde måtte tilbakekalle noen da av og til (vet ikke hvor utbredt dette er). Kan du spørre Oftebro hvilke bivirkninger det er han snakker om?

n'Finn - legen min sa at han aldri hadde hørt om Armour - det tror jeg faktisk på, for han var ikke imot at jeg fikk prøve det, hadde bare ikke hørt om det...