Sitat Opprinnelig skrevet av FemIce
En annen ting jeg kom på som jeg ikke har nevnt tror jeg er at som prevensjonsmiddel bruker jeg P-sprøyten Depo Provera. Et stikk i stompen hver 3. måned og ingen mens. Enkelt og veldig behagelig.
men så fikk jeg høre at det kan være med på å utløse stoffskifte-trøbbel... men legen sier det ikke har noe å si...
Før p-sprøyten hadde jeg hormonspiral (Levonova?). Har ikke hatt mensen på noe sånt som 15 år.... veldig behagelig, men innimellom så lurer jeg på om det er bra.... og akkurat nå så tar manglende libido seg av farene for graviditet
Jeg har også hørt at p-piller etc kan utløse stoffskifte problemer, men har litt vanskeligheter for å forstå det. Det jeg kan forstå er at evt prevensjon (ppiller eller sprøyter) kan påvirke stoffskifte medisin. Jeg har fått beskjed om at ppillene jeg tar må taes på annet tidspunkt enn Thyraxen (T4) og at ppillene gjør at Thyraxen har mindre virkning. Så uten ppillene hadde jeg kanskje måttet bruke mindre Thyrax etc.

Men, jeg tror fremdeles ikke på at ppiller utløser stoffskifte problemer... da hadde det vært mange flere av oss i samme båt tror jeg...