Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    5

Standard Det har gått opp et lys for meg!

Endelig begynner ting å henge på greip her.. (Tror og håper jeg..)
    Jeg skal ta nye blodprøver hos legen til fredag, de jeg tok i våres var i nedre normalområde. Som jeg skreiv i presentasjonsinnlegget mitt gikk jeg da på medisiner jeg mistenker at økte stoffskiftet. (Iallefall forbrenninga generelt)

Men, dere som kan litt om hypotyreose, hva tror dere? (Er bare ute etter personlig synsing og erfaringer, forventer ingen diagnose her og nå
    Symptomer:

Trøtt og tiltaksløs
    Aldri uthvilt selv om en sover mye
    Ukonsentrert
    Glemsk
    Fryser
    Hovne fingrer og ben
    Håravfall, tørt og livløst hår
    Tørr hud
    Tynne og sprø negler
    Hes og uklar stemme (Minst fremtredende symptom)
    Vektøkning til tross for dårlig appetitt
    Forstoppelse eller treg mage
    Søvnforstyrrelser
    Hyppige humørsvingninger
    Depresjon, nedstemthet
    Nedsatt eller ingen kjønnsdrift
    (Klippa direkte fra NTF sine sider)
    I tillegg er jeg ekstremt lydsky, og relativt lyssky.
    Har også vonde hender og føtter, i tillegg til hevelse, som nevnt over.

Kan stoffskifteprøvene vise "i nedre normalområdet" og allikevel være "for lave"?

Håper iallefall legen finner ut av det, for dette klarer jeg ikke lengre nå.
    Ikke lett å skulle studere, samt være mamma for en ettåring, og god kjæreste på en gang nå...
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    5

Standard

Er det forresten vanlig med mye migrenelignende hodepine ved hypo?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Alel dine symptomer er jo symptomer som peker på lavt stoffskifte. Hvis også sykehistorien kan støttes av lave stoffskfteprøver burde saken være klar.

Først heter det ikke normalområdet - det heter innenfor regeransegrensene, for dette er ikke annet enn grenser man refererer til, men lagå :
    Det såkallte "Normalområdet" er jo akkurat det - området for normale.
    Altså - de med normalt stoffskifte kan i visse ekstreme tilfeller svinge så lavt - i korte tidsrom. Uten at det skyldes sykdom.

Det betyr at om man er i lavere område i lengere tid - så er ikke det normalt - for å fortsette å bruke normalbegrepet på noe som er unormalt.

Og det kan man påpeke - altså at ikke alt er såre vel hvis man også sist hadde en lav måling.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hodepine varslet forskere for ikke så lenge siden var sjelden hos dem med Hypotyreose. Selv får jeg vondt i hodet pga trykk på øynene og lysømfintlighet.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    5

Standard

Ã…i! Så hodepinen min (som kjennes ut som et enormt press bak høyreøyet) kan evt. komme av stoffskifteproblemer??
    Ikke kom og fortell meg at infertilitet er et symptom også... (Strevde i 2 år for å bli gravid)

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    73

Standard

Infertiliet kan helt klart være symptom på lavt stoffskifte, men også mange andre årsaker.

Er selv helt overbevist om at pga. mitt lave stoffskifte som igjen har ført til PCOS er årsaken til av vi strir med å blir gravide.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

vel.......strev og strev.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Øye problemer følger ofte meg stoffskiftet, så ja.. ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

[quote="n`Finn"]
    Det såkallte "Normalområdet" er jo akkurat det - området for normale.
    Altså - de med normalt stoffskifte kan i visse ekstreme tilfeller svinge så lavt - i korte tidsrom. Uten at det skyldes sykdom.

Det betyr at om man er i lavere område i lengere tid - så er ikke det normalt - for å fortsette å bruke normalbegrepet på noe som er unormalt.
    quote]

Stemmer vel ikke helt det da, N'Finn. Normalområdet er det som regnes som normalt sånn generelt i befolkningen. Men det er samtidig individuelt hva verdiene bør ligge på. Du kan ha for lavt stoffskifte selv om prøvene er innenfor det som regnes som normalt.
    Blodprøvene må sees i sammenheng med formen ellers.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hva er feil da Reven ?

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. noen som har gått MYE ned i vekt??
    Av mokki i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 10
    Siste melding: 01-10-08, 20:54
  2. 7 uker har gått, se nå.
    Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 03-04-08, 20:10
  3. Diagnose hypo. Sliter veldig med psykiske plager og stressproblemer
    Av Thomas i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 32
    Siste melding: 28-09-06, 21:51
  4. Thyr: åssen har det gått???
    Av mina76 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 14
    Siste melding: 17-07-06, 13:47
  5. Jeg har gått ned i vekt!
    Av Ida i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 23
    Siste melding: 24-05-06, 17:12

Bokmerker

Regler for innlegg