Viser søkeresultater 11 til 20 av 54
-
20-08-07, 00:14 #11
Jeg har hatt en blødersykdom to ganger - ITP - den er autoimmun og kan da være relatert til andre autoimmune sykdommer som f.eks. Hashimotos. Du bør kanskje sjekke antallet blodplater/thrombocytter, det gjøres enkelt på en blodprøve. Første gang jeg hadde det, ble det oppdaget fordi jeg ikke ville slutte å blø fra underlivet + veldig mange blåmerker og hudblødninger.
Ellers har jeg ei venninne med høyt stoffskifte, hun har "mens" opptil tre ganger i måneden.
Her er mye rart! Med hormoner og annet, mener jeg ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
20-08-07, 00:58 #12
Hmmm, jeg får ekstremt lett blåmerker. Vet ikke alltid at jeg har dunka meg engang, jeg kan bare se at jeg må ha vært borti noe. Kanskje jeg skal få tatt en slik prøve...
Hva gjør man med slikt, dersom en skulle feile noe, mener jeg?Levaxin siden juni 2007. Legen og jeg er litt uenige om jeg har hypotyreose,
selv om jeg har nesten 30 av disse symptomene.
-
20-08-07, 01:07 #13
Kortison/Prednisolon... De forsøker å lure kroppen til å slutte å produsere antistoffer mot blodplatene. Går det ikke, fjerner de milten, for det er der blodplatene med de påhektede antistoffene blir ødelagt - eller ca noe slikt ;)
Ei venninne med høyt stoffskifte har ofte lave blodplateantall (men ikke så lave som jeg har hatt ved ITP), så det kan godt høre sammen med stoffskiftet. Ja, det er forresten samme venninna som jeg nevner over...
Ja, Nora har også vært inne på en annen variant: Aquired Von Willebrandts Syndrom - eller noe slikt. Vet ikke om det er stavet riktig."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
20-08-07, 07:17 #14
Re: Rar menstruasjon
Hei!
Opprinnelig skrevet av -diab-
Trenger det være knyttet til hypothyreose? Jeg hadde det slik for mange mange år siden. Tok utskraping to ganger med noen års mellomrom, og det hjalp. Jeg fikk også noen tabletter mot karftige blødninger, men husker ikke navnet lenger. Bare en idè jeg fikk når jeg leste innlegget ditt...Verdt et forsøk?
Lykke til! Jeg husker det som forferdelig plagsomt. Jeg hadde nok ikke hypothyreose på disse tidspunktene, men jeg kjenner meg godt igjen.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
20-08-07, 10:21 #15
Hei.
Jeg har det akkurat likedan som deg -diab-. I vår var jeg på sykehuset og fjernet livmorslimhinna for at det skulle stoppe. Men så langt har det ikke hjulpet i det hele tatt
Men håper i det lengste at det skal bli bedre utover høsten, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Råd mottas med takk! Har ikke lyst til å fjrerne livmora i en alder av 40 år...
-
20-08-07, 19:54 #16
joda, det er noe av det første legen min bruker å spørre om hvis jeg selv mener jeg er i ulage med prøvene.
har bare ikke tenkt så mye på det før:P
man må nok bare holde ut desverre.....stemmer for å øverføre både dette og fødsel til mannfolka
-
21-08-07, 13:15 #17
Jeg har det helt motsatt, stort sett regelmessig mens men den er både kortvarig og sparsommelig.
Deilig det da så jeg skal ikke klage, men er redd for at det medfører nedsatt fertilitet.
-
21-08-07, 14:25 #18
Ja, er det ikke det ene så er det det andre, Bonzo. Man skal aldri slutte å bekymre seg...
Heldigvis bruker jeg menskopp, så plagene blir ikke så enorme.Levaxin siden juni 2007. Legen og jeg er litt uenige om jeg har hypotyreose,
selv om jeg har nesten 30 av disse symptomene.
-
21-08-07, 19:54 #19
Neida, det behøver ikke være relatert til stoffskiftet, eller være så alvorlig, det er bare det at man ofte snakker ut fra egne erfaringer og kunnskaper, spesielt når vi er i forumet "Lavt stoffskifte" (altså tenker man stoffskifte-relatert).
Godt vi er mange hoder, for mitt er ikke helt med
Uansett, uregelmessigheter er jo ikke en indiaksjon på normale tilstander, eller....?
Hørt om Endometriose da? Jeg har ikke greie på dette, men jeg vet det har vært tatt opp i forumet her før.
http://www.endometriose.no/symptomer[/quote]"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
21-08-07, 20:16 #20
Min menstrasjon er motsatt av din. Jeg blør i et knapt døgn - noe som har skjedd nå i løpet av det siste året.
Uanset....
Her er en link som forklarer sammenhengen....
http://www.thyroid-info.com/articles/menstruation.htmSymptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
Lignende tråder
-
Påvirkes blodprøveresultatene av menstruasjon?
Av Linn i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 05-01-07, 22:35
Svar med sitat
Bokmerker