Hei Jessica

Jeg har også veldig mange problemer med øynene. (Har skrevet om det rundt forbi på forumet her, men kan ikke huske hvor...)

Uansett, var til øyenlege for ei stund siden. Han sa at øyenproblemene mine hørte til immunologisk sykdom, og også mange av dem var kjent ved tilstander hvor man var fullstendig utslitt. Jeg er veldig sikker på at jeg har ME/kronisk utmattelsessyndrom, og i alle fall slitne binyrer. Det kan godt være at det er de slitne binyrene dette er relatert til. Og slitne binyrer hører ofte sammen med ME, så det er ingen motsetninger her. Mer en utvikling, vil jeg tro. Kroppen begynner å hangle pga noe, så blir det bare verre og verre ettersom man ikke får rette behandling.

Øyendråper uten konserveringsmiddel anbefalte øyenlegen meg. De hjelper litt på dottene foran øynene. Han fjernet også litt hud over, fordi jeg har vært så utslitt i mange år, samt myst mot lyset som jeg slett ikke tåler, så jeg var litt "tung". Jeg synes ikke dette hjalp på synsproblemene. Fikk kanskje et litt mer våkent blikk, men jeg kan ikke anbefale dette hvis det ikke er 100% nødvendig. Føler ikke at jeg ser helt den samme ut, dvs den samme som for noen år siden. Ikke ble det helt likt på begge øynene heller + et par små klumper på det ene øyet. Og det "våkne" blikket, passet ikke mitt utseende - ser bare mer sliten ut på en måte/fortvilet kanskje? Og han tok som sagt bare litt, han sa at når man hadde tørre øyne pga lavt stoffskifte, skulle man ikke ta mye da øynene kunne bli vanskeligere å lukke og da også få enda tørrere øyne. Så vurder nøye, før dere fjerner hud, her gikk det litt fort i svingene. Tilbudet var der plutselig og lett å takke ja til. Men, men, kanskje litt greit å ha litt mindre som "henger" ;) Men Jessica, med din alder, så er jo ikke dette et alternativ uansett Du kan forsøke øyendråper.