Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Hønefoss
    Meldinger
    11

Standard synsproblemer/svimmelhet

Hei

jeg er en jente på 24 år som har gått på levaxin i et år.
    Jeg sliter mest med synet.
    mine symptomer: svimmelhet, ser ofte dobbelt, ser uklart, ser sorte prikker, fargede prikker som svever rundt, lysskjy, blinkene syn, tåkesyn.
    Blir sliten av varme og stert lys.

Noen her som har hatt samme plager og fått behandling og blitt bedre?
    Har noen tips om hva/hvem jeg bør oppsøke?
    Legen tar meg ikke på alvor, men jeg skal til spesialist nå i slutten av mnd ( august 07 ).

Det er for gæli, men jeg føler jeg får mer hjelp av sånne grupper som dette enn av proffesjonelle folk!! :o
    Vi vet liksom hva vi snakker om
    Sånne grupper og forumer har hjulpet meg mye.
    50 mg siden 11. juli-06. Sliter med svimmelhet/synsplager mest.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

I Thyra nr 2/07 står det mye om akkurat dette

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei jessica

Atter en gang samme svar fra meg ;) Du bør utredes for ME også (kronisk tretthetssyndrom). Dine problemer høres veldig ut som det. Man kan ha problemer med stoffskiftet og ME samtidig, så det er ikke noe motstridende i det. Desverre er det ingen prøver legen kan ta for å bekrefte eller avkrefte ME. Det er en prosess.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Skottland
    Meldinger
    57

Standard

Hei.

Jeg har ikke noe svar å gi deg, men jeg sliter også med synet. Har bare aldrig satt det i sammenheng med hypoen.

Jeg har også problemer med dybdesynet. Det er skikkelig ekkelt når jeg kjører bil. Det ser ut som om de som kommer i motsatt retning kjører rett i mot meg og jeg har problemer med å vurdere avstander til andre biler etc.

Ruth

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Sliter en del med det samme jeg også, har vært flere ganger til øyelege, men de finner ikke noe, sånn bortsett fra at jeg har litt høyt trykk av og til. Det øyenlegen sa var at det fulgte en del øyeplager med lavt stoffskifte i og med at kroppen går i lav gir, og man føler seg ofte slitne, hadde visst noe med muskulaturen til øyet å gjøre.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Bittebitt
    Hvor finner du Thyra?

Har du en link?

fra Lie

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lie
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bittebitt
    Hvor finner du Thyra?

Har du en link?

fra Lie
    Thyra er bladet fra Forbundet:

http://www.stoffskifte.org/

Du får kanskje tilsendt bladet hvis du ringer de...??
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei Jessica

Jeg har også veldig mange problemer med øynene. (Har skrevet om det rundt forbi på forumet her, men kan ikke huske hvor...)

Uansett, var til øyenlege for ei stund siden. Han sa at øyenproblemene mine hørte til immunologisk sykdom, og også mange av dem var kjent ved tilstander hvor man var fullstendig utslitt. Jeg er veldig sikker på at jeg har ME/kronisk utmattelsessyndrom, og i alle fall slitne binyrer. Det kan godt være at det er de slitne binyrene dette er relatert til. Og slitne binyrer hører ofte sammen med ME, så det er ingen motsetninger her. Mer en utvikling, vil jeg tro. Kroppen begynner å hangle pga noe, så blir det bare verre og verre ettersom man ikke får rette behandling.

Øyendråper uten konserveringsmiddel anbefalte øyenlegen meg. De hjelper litt på dottene foran øynene. Han fjernet også litt hud over, fordi jeg har vært så utslitt i mange år, samt myst mot lyset som jeg slett ikke tåler, så jeg var litt "tung". Jeg synes ikke dette hjalp på synsproblemene. Fikk kanskje et litt mer våkent blikk, men jeg kan ikke anbefale dette hvis det ikke er 100% nødvendig. Føler ikke at jeg ser helt den samme ut, dvs den samme som for noen år siden. Ikke ble det helt likt på begge øynene heller + et par små klumper på det ene øyet. Og det "våkne" blikket, passet ikke mitt utseende - ser bare mer sliten ut på en måte/fortvilet kanskje? Og han tok som sagt bare litt, han sa at når man hadde tørre øyne pga lavt stoffskifte, skulle man ikke ta mye da øynene kunne bli vanskeligere å lukke og da også få enda tørrere øyne. Så vurder nøye, før dere fjerner hud, her gikk det litt fort i svingene. Tilbudet var der plutselig og lett å takke ja til. Men, men, kanskje litt greit å ha litt mindre som "henger" ;) Men Jessica, med din alder, så er jo ikke dette et alternativ uansett Du kan forsøke øyendråper.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av jessica
    Hei

jeg er en jente på 24 år som har gått på levaxin i et år.
    Jeg sliter mest med synet.
    mine symptomer: svimmelhet, ser ofte dobbelt, ser uklart, ser sorte prikker, fargede prikker som svever rundt, lysskjy, blinkene syn, tåkesyn.
    Blir sliten av varme og stert lys.

Noen her som har hatt samme plager og fått behandling og blitt bedre?
    Har noen tips om hva/hvem jeg bør oppsøke?
    Legen tar meg ikke på alvor, men jeg skal til spesialist nå i slutten av mnd ( august 07 ).

Det er for gæli, men jeg føler jeg får mer hjelp av sånne grupper som dette enn av proffesjonelle folk!! :o
    Vi vet liksom hva vi snakker om
    Sånne grupper og forumer har hjulpet meg mye.
    Hej jessica

Jeg har, uden held, prøvet at finde din nogenlunde præcise diagnose i dine indlæg. Hvad lyder din diagnose egentlig på? Hvad er den direkte årsag til, at du er blevet ordinæret Levaxin for et år siden?

Som du ser her i tråden - kommer der forskellige bud på, hvad man evt. kan gøre eller hvor man kan henvende sig.... men før du kan bruge disse råd til noget, er du nødt til at vide om dem, der kommer med råd har lignende problemer som dine m.h.t. samme stofskiftesygdom-type = med lignende udgangspunkt som dit. Ellers kan kommentarerne/råd/fraråd ikke bruges til noget nyttigt for dig, eller kan direkte skade, eller kan tage modet fra dig i værste fald.

God bedring - jessica
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Hønefoss
    Meldinger
    11

Standard

Ja Anisa, du har helt rett, noen ganger kan råd og tips ta motet fra en, helt sant!
    Jeg får bare vente å se hva spesialisten sier.
    Kjedelig at kroppen skal være så innviklet! huff
    Men uansett så er det veldig bra at folk svarer på innleggene her
    Med hva man har opplevd selv blandt annet, om noe har hjulet dere, for det er greit og vite, så man kan forveksle det videre til evt. spesialist senere.
    50 mg siden 11. juli-06. Sliter med svimmelhet/synsplager mest.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. synsproblemer
    Av annki i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 12
    Siste melding: 26-09-07, 16:04
  2. Svimmelhet
    Av madonna i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 24-11-06, 08:32
  3. svimmelhet
    Av Linroed i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 06-09-06, 21:20

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn