Probiotika er en konstruksjon. Salgsnavnet som er valgt er det motsatte av anti-biotika. Kanskje ment som en erstatter av de bakteriene som går tapt i en antibiotikakur ? Det er iallfall et lurt navn, nå mitt i denne anti-antibiotika tid.......

Antallet bakterier dette inneholder er lite iforhold til det som er (burde være) i tarmen, men det er en start, og nok ikke ment som ennet enn det.
Som en igangsetter av en bakterieoppformering til et antall som er nødvendig for at det skal funke der nede.
Men der er jeg ikke helt med mer - for hva skal melkesyrebakterien leve av når det ikke er melkesyre der ? De kan nok overleve på en liknende substrat, men de kan ikke oppformere seg på annen et det den er skapt for å oppformere seg på - uten at jeg er noen microbiolog.......

Altså, det jeg mener er at den faglige forklaringa som gis holder ikke mål og står ikke iforhold til de ønsker man har for produktet.
Derfor må jeg trekke den konkusjon at jeg er heldig som kan bruke saker som inneholder naturskapte bakterier som lever i sitt valgte substrat. Og at jeg kan spise den mat som er nødvendig for at de skal ha noe å leve av dernede slik at de kan bli så mange som ønskelig.
Og så får jeg jo bare håpe at de som er nødt til å bruke slike får noe ut av det.