Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
09-08-07, 09:34 #1
Bruker
- Medlem siden
- Apr 2007
- Sted
- Aberdeen
- Meldinger
- 6
Hvor fort merker man virkning på levothyroksin?
Jeg har nå tatt 50 mg i 50 dager, men kan ikke si jeg har merket forbedring på noen av symptomene mine...
I begynnelsen trodde jeg kanskje ting var litt bedre, men nå er jeg akkurat like trett og tiltaksløs som tidligere, og huden er grovere og klør mer enn noensinne.
Blodprøvene mine er ikke så veldig "unormale". Så disse tablettene fikk jeg mer eller mindre mast til meg. Jeg driver nemlig med eliminasjonsteknikken fordi jeg rett og slett syns det er liten hjelp å få av vanlige leger.
Er det nå muligheter for at jeg kan eliminere lavt stoffkifte som grunn til alle mine mange plager tror dere?
Med Vennlig Hilsen SågaFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
09-08-07, 10:08 #2
Jeg husker ikke hvordan det er med deg såga, men hvis du har fått påvist lave fT4-verdier og har positiv anti-TPO som mange har når de får lavt stoffskifte, så er min vurdering er at det KAN henge sammen omtrent slik :
Du har gått lenge med for lav egenproduksjon av thyroxin og endelig fått en liten (start)-dose.
Til å begynne med merker du ingen ting - etter noen uker kanskje en liten bedring som blir borte. Den et er ikke så god å identifisere, for slik har du jo opplevd før.
Det skjer flere ting på en gang i starten.
Hvis kjertelen har orket med en liten egenproduksjon vil denne sansynligvis forsvinne. TSH har høyere følsomhet for syntetisk thyroxin, og enda høyere for Armour. Det medfører at TSH faller og kjertelen mister sitt produksjons-stimuli og slutter å produsere.
Samtidig tilpasser kroppen seg et høyere thyroxin-nivå som gjør at den trenger høyere dose.
50µ/dag er omtrent en tredjedel av "normaldosen" - om du skulle være så heldig å falle innenfor da
Lavt stoffskifte er ikke alltid mulig å ta bare på blodprøver. Det kan godt være nok thyroxin i blodet, men hvis det ikke gjør det som det skal gjøre.....
Kroppsvarmen når vi sover er en bieffekt av stoffskifteaktiviteten. Da er det kun stoffskifteaktiviteten som fyrer oss. Hvis ikke denne er høy nok er heller ikke stoffskiftet høyt nok.
Så mål kroppstempen din med det samme du våkner om morgenen en uke og noter på kalenderen.
Denne kroppsvarmen har ingeting med om du føler deg varm eller kald å gjøre.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-08-07, 13:30 #3
Du skriver mye fornuftig, n`Finn
Jeg begynte på 50 microgram(hvordan skriver man det tegnet?) i slutten av april. Merket en liten bedring fra februar hvor jeg begynte på 25, til for en måned siden. Har vært slapp igjen, konsentrasjonen og hukommelsen er på bunn. Tiltakslysten er det heller ikke noe å skryte av. Skal til legen igjen om et par uker. Så får jeg se hva han sier.
-
09-08-07, 13:36 #4
Hold nede Ctrl+Alt og trykke på bokstaven "m"....slik...µ..og så "g" da.
Opprinnelig skrevet av Bille
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
09-08-07, 13:40 #5
Den greske bokstaven µ skriver man når man holder Ctrl-tasten og Alt-tasten nede samtidig, og så taster m-tasten.
Brukes som symbol på en millionte-del.
Du har ikke verdiene på TSH fT4 og anti-TPO da ?
Disse tre er gjerne de som ses på som vigtigst i diagnosearbeidet.
Jeg syns man bør ta med endel prøver som sekundært kan si noe for de kan ofte støtte funn i de spesifike prøvene.
Kolesterolet er gjerne høyt når stoffskiftet er lavt SHBG, D-vitamin karoten - det er masse andre som sier noe om hvordan kroppen trives med den aktuelle stoffskiftesituasjonen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 1Siste melding: 09-01-08, 09:50 -
Armour-hvor lang tid før man merker ev bedring`?
Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 10-10-07, 18:02
Svar med sitat
Bokmerker