Jernstatus er ganske grei hos meg, og B12 er veldig bra. Antistoffer er ikke funnet.

Jeg har faktisk forsøkt progesteronkrem en kort stund i fjor høst, det var før jeg kom inn på tanken om å sjekke stoffskifte. Jeg har det alltid verre med alt før mens, og hadde lest om at det kunne skyldes noe som ble kalt østrogendominans, og kremen skulle hjelpe. I brosjyra som fulgte med kremen stod det om at den kunne påvirke stoffskiftet, og når jeg forsket videre på det, synes jeg det var best å slutte med kremen, da jeg ikke visste hvilke verdier jeg hadde ang. stoffskiftet den gangen. Mora mi hadde høyt stoffskifte da hun var på min alder, var skikkelig dårlig, innlagt osv, så jeg ble litt redd for å eksperimentere.

Siden har jeg vært på så mange undersøkelser osv, så jeg synes ikke det har vært noen vits å prøve kremen igjen, før alt annet var utredet. Grunnen til at symptomer forverrer seg før mens, er trolig at behovet for tyroksin øker jo mer østrogen man har i kroppen. Det merker jo også gravide.

Jeg tror vel også at familiebakgrunn (både høyt og lavt) tilsier at det er noe på gang med stoffskiftet mitt, og jeg håper noe kan gjøres med det, først og fremst. Må bare mase videre.

Jeg er glad jeg ikke er plaget med smerter også, slik som deg; det tror jeg ikke jeg hadde holdt ut (hadde vel ikke hatt noe valg, forresten)...
Flott at du orker å holde på med dansing likevel ! Jeg pleide å få meg regelmessig mosjon før, men nå blir det veldig lite. Har ikke ork, rett og slett. ..

Sist natt sov jeg forresten godt, krysser fingrene for neste natt ...