Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
05-08-07, 23:46 #10
Tily - har du forsøkt progesteronkrem?
(Har du f.eks. mareritt uka før menstruasjon, evt veldig livlige drømmer og bare døse-søvn?)
Du nevner at den varme halsen din først oppstod rundt mens (tror jeg, finner det ikke igjen nå...).
Se hva de skriver i den linken du ga meg:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2051Jeg har vært helt på felgen i flere år, og har fått beh. med levaxin og liothyronin som ikke har hjulpet (startet med beh. for ett år siden, tar nå 150 mikrog. levaxin). Har lest meg frem til at det kan være binyrene som er problemet, og kom til Roald Strand, som egentlig ikke var så mye hjelp; han foreslo etter masing at jeg kunne prøve å ta syntetisk DHEA el. Barbasco fordi DHEA-verdien var litt lav. Jeg spurte om han kunne behandle med Kortison fordi jeg hadde lest om den behandlingen, men det visste han ikke nok om. Han foreslo at jeg kunne gå til Dr Leif Ims. Han har oversatt amerikanske bøker om binyretretthet osv. Ims sier at jeg har dette/er utbrent, som følge av en langvarig stresssituasjon (mentalt, følelsesmessig etc). Han har sagt jeg skal bruke Progesteron-krem, dette har noe med østrogen-balansen å gjøre, det er også dette som påvirker en av verdiene som måles og tolkes som lavt stoffskifte (husker ikke hvilken), så han mener at stoffskiftet og skjoldbruskkjertelene egentlig er helt fint. Her skiller han seg fra Strand for øvrig.
(Sonjas får forresten skryt herinne ;) )
Men, men, du har nok likevel noe på gang med stoffskiftet også med de lave FT4- og FT3-verdiene, samt forekomsten i familien din."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 09-10-10, 18:40 -
"Normale prøver" - har hypothyreose alikevel
Av Tor i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 133Siste melding: 01-09-08, 22:50 -
I puls ikveld, du kan ha lavt stoffskifte med normale prøver
Av nora i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 8Siste melding: 03-06-08, 12:44 -
"Normale" prøver etter et par måneder på Armour?
Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 02-10-07, 15:09 -
Varm!!
Av Ruth Mari i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 19-03-07, 12:14

Svar med sitat
Bokmerker