Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Tråd: D-vitamin - normalværdi?
Threaded View
-
25-07-07, 22:46 #12
OK, n'Finn den lyse - men du kan sikkert ha sarkoidose og/eller noe med parathyroidea selv om du tåler sol, husker ikke helt hvorfor jeg spurte engang, men det var jo relatert til D-vitamin uansett - jo, vel om du får for mye da, altså D-vitamin på denne måten.
Og ved solarium, du får ikke for mye D-vitamin ved dette da?
Nå har jeg ikke så god greie på dette med D-vitamin, men det er jo noe som er aktivt, og da er det vel noe som er passivt? Og så er det noe med at D-vitamin er et hormon? En av dem, eller hva? Skjønner ikke så mye altså. Så hørte jeg forleden at det er nyrene som gjør D-vitamin til aktiv form, eller noe slikt, er nyrene dine OK?
Vittiligo? må vel da være et symptom på (langvarig) lavt stoffskifte. Jeg har det også, men bare små hvite flekker her og der (beina og magen), og har jeg ikke lest at det kan være et symptom, mon tro? Hm... jeg viste det til legen, hva sa han? Husker ikke, eller var det han som sa det, eller leste jeg det - at det også er en autoimmun tilstand??
Hvis jeg blir kaldere nå ved å slutte med Levaxin (men har jo beholdt 50 mikrogram enn så lenge), så blir jeg som mamuten under syndefloden/istiden - jeg fryser til is med maten i kjeften. For kaldere enn det jeg er, går det vel neppe an å bli? Forferdelig å fryse sånn, har også brukt veldig mye solarium de siste årene, men nå kan jeg ikke mer - har fått masser av brune solflekker i ansiktet. Resten av trynet er fullt av arr etter flere og flere kviser de siste årene, selv om jeg ikke hadde noen i puberteten. Du vanvittige - for en sykdom dette er! Men har du fått tilbake kroppsvarmen nå da? Det var jo noe jeg håpte sterkt på; å få normal kroppstemperatur på Armour.
Hva med skjoldbruskkjertel-transplantasjon - går det? (Tenker at ikke engang Armour kan være fullgod erstatning for oss.)
Eller en annen opptaksform - prøvd den som stikkpille? Eller intravenøst? Rull sammen hundrelappen og sniff den opp i nesen - ja, kanskje det da kommer litt opp i hjernecellene også?
Ja, kanskje spesielt med tanke på at tarmfunksjon hos oss ikke alltid er i orden, og måtte ikke det til for å få ordentlig opptak av medisinen?
Helt nøytralisert og skamfert, slett ikke aktivert, men ofte detonert...
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Litt om C-vitamin
Av i forumet C-vitaminSvar: 19Siste melding: 12-05-11, 10:42 -
D-vitamin..........
Av Tiffen i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 18-11-08, 13:05 -
B6 vitamin
Av Bille i forumet B-vitaminerSvar: 2Siste melding: 30-10-07, 20:44 -
Ble satt på en hestekur på 4000 I.U. D-vitamin daglig
Av milla i forumet D-vitaminSvar: 21Siste melding: 16-06-06, 23:36

Svar med sitat
Bokmerker