n'Finn 8)
Jeg tror du forveksler meg med en annen:
som du vel husker fra kjemitimen ?
Som du husker fra kjemitimen om osmotisk trykk i vesker
Du hadde ikke glemt det vel Stina ?
1. Jeg har aldri lært dette, delvis pga en så fryktelig kjedelig undervisning at den lille interesse jeg dengang måtte ha hatt for dette, ble totalt pulverisert.
2. Jeg husker så og si ikke en dritt om noe som helst.

men...
3. Begynte på fysikk og kjemi i forbindelse med studiekompetanse i voksen alder. For å kunne klare å få dette på et år, måtte jeg kutte fysikk og kjemi, men fikk da 5 på første semester, så jeg synes det var utrolig spennende - ville gjerne fullført om jeg orket. Men beholdt matten i stedenfor, fikk der 5, men vippet mellom 5 og 6, så jeg var faktisk sterkere her ;)

På det ene året jeg gikk på Sykepleierhøgskolen, for snart en mannsalder siden, så hadde vi jo litt med osmose og bla, bla, bla, men husker ikke dette heller.

Vet bare i mitt neste liv, så vil jeg lære aaaaaaaaaalt!!!

Og salt i kroppen vet jeg ikke noe om, men jeg vet at vi har elektrisitet i kroppen. Elektroner, protoner, i alle fall ikke nøytroner... Ha'kke peiling, husker ikke. Litt av hvert? Overskudd av det ene gir et negativt eller positivt ladet atom? Sinus-knuten i hjertet? Styrt av elektriske signaler? Gir elektriske signaler til hjertet om å pumpe?

Destilert vann skal på bil-batteriet! ... ?

Men der ser du: ioner er nok nøkkelen ;)

Ellers er det en hel forelesning du har - igjen

Kanskje du skulle få utredet mer om dette med Sarkoidose og/eller parathyroidea da? Om det er mulig? Men det med sol svarte du ikke på, tåler du det?