Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Tråd: D-vitamin - normalværdi?
Threaded View
-
20-07-07, 21:45 #4
Vil bare bidra til forvirringen med disse to artikkler i det Norske fagblad for leger : Tidsskriftet.
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_l ... ID=1365847
Med tilsvar i denne artikkel :
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_l ... ID=1390908
Tilsvaret illustrerer vel på mange måter en skepsis til de nye oppdagelsene som den første artikkel.
Man kan lett få et inntrykk av at skepsisen fremkommer i den hensikt å forhindre at eldre viten kommer i ufordelaktig lys.
I så fall er det vel gjennkjennelig ?
Jeg mener ikke at enhver nyoppdagelse skal omfavnes som den eneste sannhet, mange nye oppdagelser er ren fabrikkasjon.
Men dette tilfellet likner på en begynnelse til et nådestøt for en skremselspropaganda som har forsøkt å skremme oss ned i et musehull.
Konsekvensene av denne propagandaen kan være at flere alvorlige kreftformer har fått et statistisk oppsving som kan forklares med redusert D-vitaminforekomst i oss.
Jeg har også min egen erfaring med D-vitamintilskudd.
Det er mulig at den også er spesiell......
Jeg har et merkelig symptom på leggene. På overflaten opptrer stadige rykkninger som kan se ut som muskelrykkninger fra dypet som kommer til overflaten. Det er helt selvstyrt og utenfor min kontroll.
I tillegg får jeg kramper. I en eller begge legger helt plutselig, men har en overhyppighet etter trening, men ikke alltid.
Jeg har prøvd utallige kosttilskudd men ingen ting hjelper........
Helt til jeg prøvde noe så almindelig som calsium. 2-3 gram hadde en umiddelbar krampestoppende effekt.
Jeg kom så til å tenke på D-vitamin (kolekalsiferol) Jeg målte 90 og tenkte at det er jo et stykke igjen til 160........
Da jeg prøvde gikk begge legger umiddelbart i kraftige låsekramper.
Stikk motsatt av hva jeg trodde.
Men alt man leser er ikke umiddelbart overførbart til ens egen situasjon. Det er jo noe merkelig med mine legger, men jeg vet fremdeles ikke hvorfor jeg reagerer slik ( har gjort flere kontrollforsøk ).• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Litt om C-vitamin
Av i forumet C-vitaminSvar: 19Siste melding: 12-05-11, 10:42 -
D-vitamin..........
Av Tiffen i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 18-11-08, 13:05 -
B6 vitamin
Av Bille i forumet B-vitaminerSvar: 2Siste melding: 30-10-07, 20:44 -
Ble satt på en hestekur på 4000 I.U. D-vitamin daglig
Av milla i forumet D-vitaminSvar: 21Siste melding: 16-06-06, 23:36

Svar med sitat
Bokmerker