Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
18-07-07, 14:20 #1
Vanlig å rase ned i vekt med lavt stoffskifte
Før jeg fikk lavt stoffskifte trente jeg hver dag og var 94 kg (186 h) nå er jeg 79 kg klarer nesten ikke gå en tur et par mnd etter. Fra 1 juli har jeg gått ned 5 kg... jeg skjønner ingenting... er ikke det symptomer på for høyt at vi raser ned i vekt?
-
18-07-07, 17:57 #2
Trente hver dag ?
Styrke eller utholdenhet ?
Inaktivitet igangsetter jo atrofien. Muskler du ikke "har bruk for" forsvinner.
Muskler er tyngre enn fett og vil merkes tydlig på vekta......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-07-07, 10:47 #3
Går du ikke nå på en veldig høy dose Liothyronin? Jeg ble veldig hyper på bare 20 mikrogram Liothyronin om dagen. Den vektnedgangen man får pga "overdosering" går på musklene, har jeg lest. Men jeg la på meg når jeg ble hyper, for jeg ble så fryktelig sulten. Og fikk ikke flere krefter til å trene mer med for det...
Men jeg vet jo ikke om du er på for høy dose. Hva sier prøvene dine? Og alle symptomene dine? Du må nok være litt forsiktig og følge nøye med..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
19-07-07, 19:45 #4
Mine siste prøvesvar
Ft4: 18,1
Ft3: 3,8
TSH: 1,3
Noe mer du mener jeg bør ha med?
Jeg går jo nå daglig på 75mg liotyroning og 30 mg. Sliter veldig med synsforstyrrelser og trykk/hodepine, gått nå 2 uker på liotyronin, merker ingen forskjell.
Jeg var i en bilkrasj for 5 år siden, da fikk jeg hodepine et par dager etter krasjet, gikk på smertestillende og det forsvant etter et par dager... skal til nevrolog å sjekke om det kan være nakken etc som forsterker plagene mine.....
-
19-07-07, 21:05 #5
Hva slags synsforstyrrelser har du, og når kommer de i forhold til hodepinen?
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
20-07-07, 00:42 #6
det er svarte prikker og noen lyse flekker som danser foran øynene. kommer ofte med en gang etter jeg står opp og tar levaxin og liotyrorin. har det hele dagen lang. har jo haupine daglig så hvordan den er i forhold til synsforrstyrelsene vet jeg ikke. :(
Opprinnelig skrevet av Bittebitt
-
20-07-07, 09:27 #7
Hei igjen
Slike synsforstyrrelser kommer ofte i forbindelse med at blodtrykket synker brått. Dette skjer f.eks når du reiser deg brått fra liggende/sittende. Er som regel et ufarlig, men plagsomt fenomen. Greit å få det undersøkt likevel. Vet ikke om det er noen sammenheng med det at du begynte med LiothyroninSjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
20-07-07, 10:38 #8
HEi
Nei jeg hadde det før jeg begynte med liotyronin også! Er nesten ikke forskjell med liotyronin eneste at jeg raser ned i vekt.
så jeg skreiv noe feil ovenfor
levaxin 75 mg daglig
liotyronin 30 mg daglig
skal snart begynne å øke dosen på levaxin og liotyronin.....
-
20-07-07, 23:26 #9
hvis vekten din snart stabiliserer seg vil jeg tro det er mangel på trening som gjør at muskelmassen du opparbeidet forsvinner.
-
22-07-07, 23:40 #10
Følg nøye med på om symptomene dine endrer seg. Og ta ofte prøver, mye Liothyronin du tar, og skal øke...
Kan du kjenne etter om du er sår i musklene oppe i hodeskallen og/eller bak i nakken, og da gjerne der musklene går opp i skallen. Trykk litt hardt på diverse punkter rundt forbi og foreta roterende bevegelser med fingrene/knokene. Vondt? Er du hårsår? Kjenn også etter på ansiktsmusklene, gjerne ved øynene/øyenbryn, tinning, kjeve, underkant av kjeve....
Kan du forsøke en migrene-medisin mot hodepinen? Jeg bruker av og til Maxalt - den kan hjelpe noen ganger hvis jeg tar det med en gang jeg merker murring. Kan jo ikke ta hver gang jeg merker murring, for jeg har også mer eller mindre vondt i hodet hver dag, men det er jo kjekt om noe kan hjelpe av og til i det minste."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Overgang fra høyt til normalt stoffskifte + vekt
Av lady90 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 07-06-08, 19:58 -
vitaminer-usikker som vanlig!
Av mokkajava i forumet VitaminerSvar: 5Siste melding: 23-05-08, 11:13 -
Lavt stoffskifte og vekt
Av Kathrine i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 12-06-07, 20:33 -
ned i vekt me avt stoffskifte?
Av stina21 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 17Siste melding: 27-05-06, 19:35
Svar med sitat
Bokmerker