Viser søkeresultater 61 til 70 av 86
-
09-07-07, 21:20 #61baremei Gjest
Det skal du få. Nå skjærer jeg flere innlegg og flere poster over en og samme kam og erklærer høylydt og bastant:
Opprinnelig skrevet av Stina
ARMOUR VIRKER IKKE MED EN GANG (og Levaxin i hvert fall ikke, ikke Litiotyronin heller).
Det tar fra noen dager til mange uker før du merker den minste lille forskjell. Hos noen letter kroppsverken først, hos andre tåka i hjernen. Noen merker slett ingenting før det plutselig går opp for dem at de klarer litt mer enn før uten å knele etterpå.
DET ER IKKE NØDVENDIGVIS FEIL OM DU IKKE KJENNER NOE DE FØRSTE PAR UKENE!
DET ER INGEN MIRAKELMEDISIN - sånn med en gang.
Virker den aldeles utmerket, glimrende, fantastisk for deg kan det likevel TA MÃ…NEDER OG Ã…R før du føler deg veldig mye bedre enn før.
IKKE ØK dosene FOR FORT! Du kommer til å gå på snørra så ettertrykkelig at du aldri glemmer det, stoffskiftehue eller ei.
Ødelagte celler og funksjoner og jeg vet ikke hva TRENGER TID for å heles. Kanskje ikke like lenge som tiden du har vært syk, men TING TAR TID! DU HAR IKKE VALG!
Sånn! Det var godt å få det ut.
-
11-07-07, 01:48 #62
Takk, godt jeg kun har tatt 1/2 i dag da.
Men baremei, du skrev tidligere:
Så siden jeg har tatt ca 137,5 mikrogram Levaxin om dagen tidligere, og ikke fikk noen allergisk reaksjon - eller annen på Armour, hadde jeg håpet på at det skulle gå bra med 1 Grain (det er jo bare 38 mikrogram T3 i denne...- oppdaget en feil, mener selvsagt T4). Noen av dere mener vel også at jeg tar for lite. Så jeg ble usikker... Er så drittlei også av å være så dårlig, så det er vanskelig å holde igjen. Men i dag tok jeg da 1/2, og når jeg var veldig forsiktig, så fikk jeg til å dele den ganske på midten.Gylden regel: f.eks. 100mcg levaxin kan elegant regnes om til 1 grain Armour.
For å være på den sikre siden begynner du da med f.eks. 1/2 grain og øker til 1 etter et par uker, så venter du 6-8 uker før ny vurdering av formen og blodprøve før du evt. øker igjen.
Skal forsøke å holde ut et par uker på 1/2 Grain før jeg øker til 1 da, og etter det er jeg innstilt på meget langsommere økning.
Noen som har noen formening om det er OK å supplere med Liothyronin til T3 tilsammen blir ca 10 mikrogram som jeg har tatt før Armouren?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
11-07-07, 09:04 #63
I et Grain Armour er det 38µgT4 og 9µgT3.
Matematisk er det bare ca.20 til 25% av den T4 vi spiser som blir til T3.
Så da regner mange at de 9µ T3 kunne vært 45µg HVIS de var T4 - - - og da blir T4 innholdet i 1Grain 83 teoretiske microgram.
Høyere kan det aldri bli.
Men det er mange usikkerhetsmomenter som kommer inn her.
Noen av dem er feks. ditt personlige opptak av T4 delen. T3 delen tas opp 100%.
Og din personlige mulighet til å nyttiggjøre T3 komponenten og ditt behov for mer T3 enn det som omdannes fra T4.
Jeg syns du bare skal glemme dette jeg Stine, lær deg heller å stole på¨symptomene dine og ta det langsiktig. Regn med at dosen skal være høy, men ikke stadfest noe nøyaktig mål. Den blir hva den blir når du har det bra.
Jeg sier dette for slike ting var med på å hindre at jeg kom så høyt som jeg skulle.
Jeg bruker idag 5Grain, altså 190µg T4 + 45µT3 som teoretisk kan regnes som om dette var 415µ T4 !!!!!!!
Det sier seg selv at regnestykket er ubrukbart !
Da jeg brukte Levaxin brukte jeg 175-200µ som skulle indikere at jeg ikke bruker noe av T3komponenten i Armour.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-07-07, 13:16 #64
OK - nå lærte jeg noe nytt - hvis jeg forstod det riktig. "T3 delen tas opp 100%." Men så nei, likevel ikke
"Og din personlige mulighet til å nyttiggjøre T3 komponenten" Er det at det tas 100% opp i blodet, men ikke nødvendigvis av cellene - egentlig også som noen kan ha det ved T4?
Trodde kanskje jeg kunne supplere litt med Lio for å ikke havne enda lengre i bunn "mens jeg venter på Armour". Men dette har vi jo vært inne på før egentlig - dette med om vi kan nyttiggjøre oss T4 og også da T3 - for du gjør jo vel ikke det egentlig. Og det nytter sikkert ikke å tenke på hva en har "tålt" av Levaxin og Liothyronin hvis dette før ikke har kommet inn i cellene, men så gjør det plutselig det med T4 og T3 i Armouren. Altså omregninger duger nødvendigvis ikke...
Ã…, det er så mye å forholde seg til. Og når ingenting fungerer likt på alle, så kan jeg heller ikke dra direkte erfaringer fra dere andre. Må som du sier ikke stadfeste noe nøyaktig mål og ta det langsiktig. Har bare ikke mer tålmodighet igjen, så når jeg endelig fikk Armour, så tenkte jeg at det skulle gå framover. Vel, det gjør det vel kanskje også, må bare prøve å "slå litt kaldt vann i blodet".
Skulle jeg kunne sammenligne med deg, så måtte det evt være det du skriver på slutten at du var oppe i 175-200 µg Levaxin. Jeg tåler maks ca 137,5. Men kan kanskje ikke sammenlignes likevel, for når jeg har vært over 100 mikrogram om dagen, så har jeg også tatt Liothyronin i tillegg. Tenkte bare... at jeg nok aldri ville tåle en så stor dose som deg... Men noe av problemet mitt er jo kanskje at jeg tenker litt for mye... Spesielt når det er så mye rot i tankene... Skal forsøke å være mest mulig åpen og tålmodig, vil jo helst dette skal bli vellykket da - har ikke lyst til å være hverken hypo eller hyper...
Takk
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
11-07-07, 16:17 #65
Ikke så mye nei - nei.
T3 tas i følge det jeg har lest opp 100% uansett.
Med T4 er det helt anderledes fordi den er avhengig av tarminnholdet for et godt opptak. Ikke Jern eller Kalk iallfall.
Og et godt opptak er max 80%.
Dette gjør at Armourbrukere nok får for mye T3 iforhold til T4. Har sett flere kritikkere bemerke at det nok er for mye T3 i Armour.
Det er nok også veldig individuellt om hvor bra dette er. Meg gjør det ikke noe !
Sikkert er det at T3 tas opp i blodet. Jeg hadde fT3=12,1 ved siste måling - og jeg har økt siden det.
Hvis alt dette entret cellene så ville nok kroppstempen min vært høyere enn de 36,6 jeg har. (på Levaxin hadde jeg 36,0)
Liothyronintillegg for Armourbrukere er nok helt u-nødvendig.
Og dosen ? Jeg vet om flere jenter som bruker 4 og 5 Grain, så det er ikke umulig at du havner der, men - - - det tar tid og du havner ikke der uten å presse litt.
Vanligvis får man en veldig god periode i tiden etter at man har startet på Armour, men så kommer nedturen. Jeg tror ikke du kommer ut av den uten å øke. Jeg gikk over et år uten å øke - jeg prøvde litt da, litt opp og ned - og det ble ikke bedre før etter at jeg var kommet over 4,5Grain.
Og så får du fortsette å tenke riktig mye.
Det er nok bare en fordel......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-07-07, 17:17 #66
n'Finn ;)
Jeg håper inderlig jeg får den oppturen, ohoi - da skulle det bli jubel
Og så håper jeg inderlig jeg klarer å huske mye av det du skriver, eller ha nok virksomhet i toppetasjen til at jeg finner på å slå det opp igjen.
Neida, har skjønt at ikke Armour-brukere trenger tilskudd av Liothyronin - det var jo bare i denne fasen hvor jeg da kun får i meg 1/2 Grain, altså ca 4,5 mikrogram T3. Tenkte å vedlikeholde de 10 jeg var "vant" til ca - (selv om jeg ikke har merket at jeg har tatt Lio'en uansett...) Men jeg har da droppet også det de siste par dagene - så det er kun den 1/2-Armouren. Men det er vel heller Levaxin jeg skal supplere med pga den lave T4'en i Armour. Ja, jeg har beholdt 50 mikrogram av dette om kvelden, så da får jeg ca 69 mikrogram T4 i meg nå for tiden - men den er jo av ulik "kvalitet" da.
Og også jenter er oppe i så høye doser... Hm.. Men det går jo over mange år, regner jeg med. Du skrev noe om det annen plass, om jeg bare husket hvor - men det var vel noe med at man skulle være lenge og vel på en dose før en gikk opp (måneder...år...?), og så følte en seg kanskje hyper, men da skulle en holde ut til det stabiliserte seg - eller noe slikt.
Ja, jern og kalk holder jeg minst to timer unna thyroxinet etter at jeg leste om det da jeg begynte her inne. Men tarmen? Har for det meste noe "rart" i magen og tarmene - enten veldig sulten, kvalm, mye luft, hard mage, løs mage, halsbrann - liksom sjeldent særlig i orden, så jeg mistenker noe merkelig der. Men jeg tror faktisk jeg har lest at diffuse mage/tarm-problemer kan følge med stoffskifte, men er selvsagt ikke sikker
Ja, den temperaturen din er jo snodig da i forhold til den høye dosen. Og nå ser jeg ikke signaturen din når jeg skriver her, men stemmer det at du ikke har antistoffer, husker jeg riktig? Hva med TRAS - heller ikke da regner jeg med...? Hvorfor har du lavt stoffskifte da, fått noen forklaring på det?
Tenke mye?
Ja, du tror - av til tror jeg at jeg forvirrer vannet, av både meg selv - og resten av dere
Sorry
Kan jeg skylde på hypo'en?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
11-07-07, 17:21 #67
Til å underbygge en "påstand" jeg kommer med over:
http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/do ... ?id=352991Det er også viktig å studere sammenhengen mellom stoffskifteforstyrrelser og andre sykdommer, slik som depresjon, fibromyalgi og ubestemte tarmplager."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
11-07-07, 17:47 #68
Har ikke TRAS eller antiTG heller, så jeg vet ikke hvorfor jeg har fått det og kan heller ikke se noen utløsende årsak.
Jeg har nok en arvelig komponent, og i ettertid kan jeg nok skylde på hypothyreose i flere perioder - fra så tidlig jeg kan huske selv.
Jeg må ha hatt det periodisk, og i enkelte perioder på slutten minner disse mer om hypersymptomer, men ikke godt å si.
Leste linken din og der var det jo mange gode ønsker for oss -
det er jo å håpe at noen av forsettne også blir utført........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-07-07, 20:26 #69
Ja, nå blir mine grunnvoller rystet igjen...
Hvis jeg husker riktig, så har jo du riktig mange symptomer du også. Hadde egentlig dannet meg en teori om at de med antistoffer ble dårligere enn de uten - sånn generelt. Og kanskje også at mengden antistoffer hadde noe å si.
Men det kan vel være at du har antistoffer som de ikke har testet for? Har ikke Nora vært inn på at det finnes en del antistoffer som de ikke tester for - i Norge i alle fall?
Har du andre sykdommer, evt autoimmune?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
11-07-07, 21:27 #70
Hadde....... Stina. Har igjen bare hue og leggene nå.
Kan nok bli likedårlig uten antistoffer ja. Leger hevder vel i stort at man ikke merker antistoffer, og de har en nokså nedlatende holdning til dette synes jeg.
De gjør jo ingenting for å stoppe de kjerteldestruktive antistoffene. Ok, de har ikke noe som direkte kan ta dem, men det prøves ingenting heller !
Det finnes enkelte rapporter om at div kortisonpreparater har virket.
Det finnes flere brukere som melder at de er verre når antistoffene er høye. Anti-TPO verdiene fortsetter jo å svinge etter at kjertelen er død.
Tror Nora er en av dem ?
Antistoffer de ikke vet om ?
Jo - det er fullt mulig å tenke seg, men du får ikke det svaret av en spesialist. De tror ikke at det finnes antistoffer de ikke kan teste for.
Men det man ikke vet - vet man jo ikke.........
Jeg har tatt utallig mange prøver, og det er ikke funnet andre autoimmune antistoffer. Jeg har jo ikke andre plager heller da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Lav kropsstepratur og hovne lymfekjertler bak i nakken
Av tidy i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 05-01-08, 14:50 -
Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 01-10-06, 00:02 -
HVORDAN OVERTALE LEGEN TIL ARMOUR?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 22-09-06, 12:26
Svar med sitat
Bokmerker