Viser søkeresultater 51 til 60 av 86
-
07-07-07, 22:18 #51
Jeg har prøvd meg litt frem - og for meg fungerer det best å ta 1/2 grain Armour ekstra på morgene dagen etter at jeg har trena.
Prøvde en perioe å ta litt ekstra rett etter trening (trener kl 1000) men det fungerer ikke så godt. Når jeg står opp dagen etter trening er jeg sliten i kroppen - tåler mindre av alt, påde stress og fysisk - og jeg syns jeg kommer meg raskere dersom jeg tar en større dose tidlig, samt et lite "påfyll" av 1/2 armour noen timer senere. (Morgendosen dagen etter treining er da på 2 1/2 grain armour og 50 mg levaxin).
-
07-07-07, 23:01 #52
Artig å høre andres erfaringer om hvordan de takler sitt stoffskifte.
Får håpe at andre får nytte av at du forteller om dine erfaringer.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-07-07, 16:37 #53
Yvette
I "mine" tråder er alle hjertelig velkommen til å diskutere hva som helst, bare hyggelig det - spennende å se hvordan temaer utvikler seg mange ganger. Er det noe som ikke interesserer meg så mye, så bare skummer jeg gjennom det. Og så tar jeg bare opp igjen tråden på mine egne temaer - jeg er jo kjempeflink til å diskutere med meg selv, som du sikkert har sett ;)
Tusen, tusen takk, Anne Ma, du verdens vennligste, vennligste vesen. Mange klemmer igjen
Også mange takk til deg, Mona
Jada, skal øke etterhvert. Tenkte kanskje ca 2 Grain Armour om dagen, men jeg ser jo hvordan flere av dere andre stadig må øke, så jeg må jo være helt åpen for endringer i dosen etterhvert. Tenkte bare jeg skulle ta ca 2 uker på 1/2 Grain for å se om kroppen tåler Armouren. Kanskje jeg ikke gidder gå så lenge en gang, kanskje 10 dager. Så øker jeg til 1 Grain om det går bra. Men jeg er jo litt gal da. Så i går fant jeg ut at jeg faktisk bare fikk i meg ca 3 mikrogram T3 via Armouren - så jeg tok 10 mikrogram Liothyronin i tillegg - jeg har jo tatt dette i et halvt år nå. Så i dag fikk jeg i meg ca 6 T3 via armouren. Da tok jeg 5 mikrogram Liothyronin. Så i går ble det 13 mikrogram T3 og i dag 11 mikrogram. Vet ikke om det var dumt, men det var sånn jeg konkluderte i all min villfarelse ;)
Spennende det dere skriver om trening. Så også en annen tråd om dette. Skal lese litt mer på dette.
Takk til dere alle skjønne mennesker. Så koselig altså, spesielt siden tilværelsen er formørket av en vanvittig hodepine
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
08-07-07, 17:45 #54
Du ert omtrent som jeg var da jeg begynnte på Armour du Stina - LIVREDD !
Min frykt var iallfall helt u-begrunnet viste det seg. I mitt tilfelle var det omvendte å frykte - det var Levaxinen jeg ikke tålte.
Amour tåler jeg meget godt og har aldri fått noen av de overraskelsene som jeg fryktet.
Jeg sier ikke dette for at du skal kaste deg over boksen og spise den til middag - men frykten kan du bytte ut med respekt.
Du er inne i en startfase for å finne en dose som ligger mellom 3 og 6 Grain. Ta økningene i 1/4Grain når de kommer opp på over 2 grain.
14dager på et halvt grain er lenge - jeg tror du får forlite allerede nå.
Et par dager på et halvt - så et helt og øk hver 14dag. Stopp på 2 grain og vent til du får symptomer med å øke videre med 1/4grain hver mnd.
Når du får - og det skal du - hjertebank, så hold dosen. Det varer høyden et par dager, så er du tilvendt.
Vent med å øke til du får nye symptomer.
Det går bedre å leve på lavdosig Armour enn på Levaxin, men etterhvert får du symptomer. Legen vil sansynlig vis pukke på at TSH er for lav og reredusere dosen, men der tar han feil !
TSH blir null.
Min ble null før jeg nådde 2 grain og har nå omtrent 3 ganger så høy dose som den som skulle til for at den ble null.
Og det som er viktig - først nå kjenner jeg at jeg er på rett vei !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-07-07, 21:08 #55
n'Finn
Takk, snille venn!
Jeg har vel ikke ville innrømme det for meg selv engang, men jeg er nok litt - LIVREDD - ja ;) Men jeg forsøker å ikke tenke på det, for jeg er så dårlig at dette er siste utvei. Og jeg har jo så utrolig mange hyposymptomer at kroppen min kan jo ikke nyttiggjøre seg syntetisk thyroxin - jeg kan ikke skjønne annet, så jeg må gjøre dette nå....
Jeg setter utrolig stor pris på slike detaljerte opplysninger som du gir, om hvordan det har virket for deg, og hvordan jeg evt kan forholde meg (selv om jeg nok er veldig redd for noen gang å skulle opp i en så stor dose som du tar..). Men jeg er litt skeptisk til min egen beslutning om å være 10-14 dager på 1/2 Grain, selv med 50 mikrogram Levaxin og noe Liothyronin som jeg besluttet meg i siste liten for å supplere med. Hm.. poenget med å starte lavt på Armour må jo være: 1. se om en får en allergisk eller annen reaksjon på dette (for det inneholder jo litt mer enn en tørket svinekjertel). 2. se om kroppen plutselig "skjønner" at den får tilført thyroxin, for den kan da ikke ha "skjønt"/nyttiggjort det særlig tidligere. Jeg hadde egentlig først tenkt å starte opp på 1 Grain, men så fikk jeg litt kalde føtter da. Ja, hm.. må tenke litt, men det er mulig jeg da tar 1 Grain litt før enn om 10-14 dager.
Men å skulle ta 1/4 tablett (av 60 milligram = 1 Grain), synes jeg er litt vanskelig. Det er jo ikke delestrek på min tablett, så jeg klarte jo ikke engang å dele en tablett i ca to like deler. Jo, har tablett-deler, men jeg synes kun den virker på delestreker, dvs. ganske unyttig...
Men tusen, tusen takk n'Finn. Jeg skal lagre disse opplysningene og ta vare på de som gull - for jeg orker jo ikke å lete så mye i gamle innlegg. Takk, takk
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
08-07-07, 23:39 #56
Apoteket har Tablettdeler da - et must for oss med stadig økende dosebehov.
Min er blå med påskriften : Servo Med.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-07-07, 00:12 #57
Et lite tips Stina med den der tablett deleren (jeg og Finn har lik). Jeg hadde store problemer me å dele 1 25µg Levaxintablett i 2. De ble aldri like. Til jeg fant ut at hvis jeg bruker veldig lite kreft så deles dem selv om de ser hele ut når de ligger i deleren. Kanskje verdt et forsøk ;)
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-07-07, 17:58 #58
Javelsen...
Min tablettdeler er blå, og det står MG101 på den, ikke noe annet så vidt jeg kan se. Og den har problemer med å dele en vanlig tabeltt med delestrek i to i like deler, så jeg har ikke de store forhåpningene. Selvsagt skal jeg forsøke igjen med de tipsene dere gir...
I dag har jeg elegant hoppet over problemet ved å ta en hel tablett. Joda, ikke riktig klok, vet det godt, men jeg er litt forvirret, mildest sagt. (Bortsett fra det... ingen forskjell... men jeg er jo redd for at thyroxinet skal plutselig slå til med et smell da...)
Protester mottas med takk... ;) Ja, annet også, selvsagt
-
09-07-07, 20:54 #59baremei Gjest
Det skal du få. Nå skjærer jeg flere innlegg og flere poster over en og samme kam og erklærer høylydt og bastant:
Opprinnelig skrevet av Stina
ARMOUR VIRKER IKKE MED EN GANG (og Levaxin i hvert fall ikke, ikke Litiotyronin heller).
Det tar fra noen dager til mange uker før du merker den minste lille forskjell. Hos noen letter kroppsverken først, hos andre tåka i hjernen. Noen merker slett ingenting før det plutselig går opp for dem at de klarer litt mer enn før uten å knele etterpå.
DET ER IKKE NØDVENDIGVIS FEIL OM DU IKKE KJENNER NOE DE FØRSTE PAR UKENE!
DET ER INGEN MIRAKELMEDISIN - sånn med en gang.
Virker den aldeles utmerket, glimrende, fantastisk for deg kan det likevel TA MÃ…NEDER OG Ã…R før du føler deg veldig mye bedre enn før.
IKKE ØK dosene FOR FORT! Du kommer til å gå på snørra så ettertrykkelig at du aldri glemmer det, stoffskiftehue eller ei.
Ødelagte celler og funksjoner og jeg vet ikke hva TRENGER TID for å heles. Kanskje ikke like lenge som tiden du har vært syk, men TING TAR TID! DU HAR IKKE VALG!
Sånn! Det var godt å få det ut.
-
09-07-07, 21:11 #60
Det var ikke særlig "elegant" Stina. Du er lige startet og du er nødt til at være konsekvent, uanset hvor besværligt det er. Specielt er det vigtigt med inspirationen til andre nye brugere af lægemidlet, så de ikke tror, at man bare kan hoppe frem og tilbage med timers eller dagers mellemrum. Det kan koste dem en skuffelse og ryste deres tillid til lægemidlet, hvis tingene går galt som følge af en kaotisk dosering.
Opprinnelig skrevet av Stina
Held og lykke
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lav kropsstepratur og hovne lymfekjertler bak i nakken
Av tidy i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 05-01-08, 14:50 -
Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 01-10-06, 00:02 -
HVORDAN OVERTALE LEGEN TIL ARMOUR?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 22-09-06, 12:26
Svar med sitat
Bokmerker