Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av mohaienne
    Har jo egentlig hørt tidligere at trening øker stoffskiftet......?
    Jo, træning øger et sundt stofskifte, hvor sunde hormonkirtler samarbejder om at forsyne kroppen med netop den mængde af hormoner - kroppen har brug for som følge af den træning, som så forøger hormonbehovet. Cirklen sluttes.

Når man i forvejen lider under underskuddet af stofskiftehormoner, som følge af sygdom - vil dette forøgede behov ikke kunne dækkes og man ender med at være endnu mere udmattet, måske endda med større organskader til følge.

Det er desværre min private overbevisning, at hvis man i forvejen reagerer utilstrækkeligt på Levaxin alene - vil man ikke kunne supplere op med samme, for at udligne det forøgede underskud af stofskiftehormonet, når man begynder at træne fysisk.

Det kunne jeg i hvert fald ikke dengang, jeg gik på Eltroxin alene og enhver fysisk anstrengelse kostede mig en yderligere udmattelse på alle fronter.

Efter at jeg er begyndt på Wetshroid - går jeg altid med 1/2-1 grain Westhroid på mig ekstra i reserve og skal jeg løbe hurtigt, arbejde mere hastigt end normalt eller anden fysisk anstrengelse - indtager jeg min "reservedosis" (mindst to timer efter sidste måltid) og så begynder T3 virke med det samme.... jeg kan mærke det hurtigt og jeg kan overkomme det jeg skal - uden at betale prisen senere på dagen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Jo, jeg ved at n`Finn er ikke helt enig her , men sådan fungerer det altså for mig.... bedst
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Få av mine skriverier har allmenngyldighet Anisa.
    Vi er forskjellige og vi lever alle i forskjellige faser av sykdommen. Det skal vi tenke på når vi uttaler oss.

De få som kan ha en viss allmenngyldighet er rent faglige lexikale fakta.
    Ikke alltid de heller.......

Ser ut til at du er av de heldige som T3 virker på.
    Men er du sikker på at din dose er tilstrekkelig ?
    Jeg tror at en tilstrekkelig dose vil gjøre reserveprovianten unødvendig.
    Jeg mener -
    etter at jeg kom opp på en stor nok dose er den unødvendig på meg.
    Kanskje også på deg ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Ser ut til at du er av de heldige som T3 virker på.
    Men er du sikker på at din dose er tilstrekkelig ?

Jeg tror at en tilstrekkelig dose vil gjøre reserveprovianten unødvendig.
    Jeg mener - etter at jeg kom opp på en stor nok dose er den unødvendig på meg. Kanskje også på deg ?
    Jo, det er jeg ret sikker på Finn

Jeg har nemlig øget fint og hurtigt lige indtil jeg begyndte at være "febrilsk" og overgearet.... Efter 4-5 uger med denne tilstand af en smule indre uro - fandt jeg ud af, at jeg skal differenciere dosis afhængig af, hvad jeg har brug for den pågældende dag.

Den vigtigste indikation jeg går efter er min trivsel. Derudover er jeg psykisk immun over for udsving i stemningsleje og dur slet ikke til angst eller uro. Derfor havde jeg også ventet så længe og tålmodigt på, at den moderate indre uro skulle forsvinde af sig selv. Men det gjorde den bare ikke og jeg var ikke villig til at fortsætte med at vente på det - så jeg gik faktisk lidt ned i dosis og har fået det herligt igen.... som fra dag 1. da jeg startede.

Efterfølgende fandt jeg ud af, at på anstrengende dage har jeg det helt fantastisk med at øge dosis nogen tid FØR jeg skal i ilden og præstere mere end sædvanligt. Så indtil videre holder jeg mig til denne strategi...

Jeg har lige været indlagt til en tarmoperation i fuld narkose d. 27. juli og min tarm er blevet 6 cm kortere. Samme dag har jeg haft det så godt, at jeg har bedt om at komme hjem igen. Dagen efter kom der gang i fordøjelsen. Og dagen efter igen kørte jeg på arbejde.... og gjorde det lige siden. Uden en eneste dag som sygemeldt. Ingen kunne fatte og fatter fortsat ikke, at jeg kunne komme mig i ekspressfart efter en svær operation på denne måde, det er sket for mig.... men jeg ved bedre... og svaret er: Westhroid. Det understøtter i den grad det hele, at det er ikke til at fatte... Jeg er, trods alt - 55 år gammel 8) .

Jeg har også mødt en bekendt jeg ikke havde set et par måneder.... Hun gik helt bagover ved synet af mig. Hun mener at jeg virker og ser ud som for 15 år siden og kan heller ikke fatte, at virkningen af Wetshroid kan være så udtalt og så alsidig.

Derudover kan jeg igen min hovedregning hurtigere end min søn på 32. Læser hurtigt og husker alt. Skriver lige så hurtigt som jeg tænker. Taber ikke tråden. Min visuelle hukommelse er fuldt genoprettet og jeg kan se mit liv i billeder tilbage til barnevognen.... Spurter op ad trapperne uden at tabe pusten, trods en moderrat overvægt... etc. etc. Så nej - Finn - jeg tror ganske afgjort ikke, at jeg er underdoseret....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg fikk tyktarmbetennelse like før jeg skiftet til Armour.
    Det var snakk om oprativt inngrep hvis antibiotikaen tok den.
    Jeg tror at skiftet til Armour gjorde rekonvalsensen kortere - de var forbauset over hvor hurtig jeg var kvitt smerter og fungerte igjen.

Flere men hypothyreose jeg kjenner har hatt lignende problemer og jeg har også sett det omtalt her.
    Det kan virke som et dette opptrer med overhyppighet hos oss ?

Ellers er det jo fint at du finner ditt system.
    Jeg fant mitt til sist - og jeg så ikke at løsningen var høyere dose.
    Beklager hvis jeg nevner dette som en mulig løsning for ofte......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Jeg trente på lørdag og i går var jeg sinnsykt trett. I dag måtte jeg ta en kvart ekstra Liothyronin for å fungere på jobb.
    Tror det er noe i det der med trening og dosering.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. trening!
    Av mammantileir i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 23
    Siste melding: 19-08-07, 17:02
  2. øke stoffskiftet ved trening?
    Av tor31 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 10
    Siste melding: 06-02-07, 10:04
  3. Trening
    Av Klara i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening