Jeg fikk fjernet halve skjoldbrukskjertelen på Aker i høst og er veldig fornøyd. Det er Aker som har de beste endokrinologene og de mest rutinerte kirurgene på nettopp denne operasjonen. Jeg fikk en kirurg som har gjort mange hundre av dem, og det er faktisk et poeng fordi det er endel kinkige ting ved den. Noen får problemer med stemmen i etterkant, stygge arr etc etc. Og selv om min knutestruma var veldig stor, noe som gjorde operasjonen relativt komplisert gikk det hele veldig fint. Jo flere slike operasjoner man foretar jo sikrere er man på at det går bra. På mindre sykehus risikerer man å få en kirurg som ikke er så erfaren, det ville jeg for enhver pris unngå og fikk dem til og med til love at ingen turnuskandidat eller praktikant skulle slippe til på meg.

Det er godt mulig noen har hatt dårlige erfaringer med Aker, men såvidt jeg vet er det her man har den beste ekspertisen tilgjengelig i Norge på nettopp endokrinologi. Da ville jeg tro man har vært ytterst uheldig, jeg har bare gode ting å si om de jeg har møtt både i forkant og etterkant. Atskillig bedre enn en almennpraktiserende som ikke har peiling i det hele tatt.

Blir det slik at jeg må fjerne den andre halvparten blir det Aker pånytt.