Følt deg overdosert i en hel uke ? Da kan det være en overdosering - hviss dosen har vært den samme i mange måneder.
Symptomer på overdosering kan man få på neste alle doser - hvis man har økt for mye eller for hurtig eller begge deler.
Også på 100µg.
Men når dosen er så lav kan da ikke kjertelen være helt slukket.
100µg er ikke nok til å gi overdosesymptomer hos dem som har kjertler som er helt slukket. Men feks fra økning fra 50 til 100 i en jafs vil det skje.

Når man har hatt 100 µg så lenge som du har Gitte, så kan det også være sansynlig at den er blitt for liten.
Over og underdose-symptomer er vanskelige å skille fra hverandre.
Hjertebank kan også forekomme med for lav dosering. Da er hvilepulsen lav - med bank.
Hjertet består av celler man ikke finner andre steder i kroppen. Disse har evnen til å tilpasse seg stofskiftesituasjonen over et vidt spekter, men det bruker noen dager på det.
Doserer men høyere enn hjertet er vant til, vil pulsen øke og om dosen er alt for høy vil det også banke.
Hvis økningen er innefor den grensen hjertet kan tilpasse seg, vil pulsen senke seg etter noen dager. Eventuell banking vil opphøre før pulsen senker seg.

Du skriver :"Jeg mærkede umiddelbar bedring i starten med Eltroxin - hvorefter jeg så fik det værre - så fik jeg øget dosis - og jeg fik det bedre. Nu har jeg det så skidt igen,"

Jo - og da er det også sansynlig at dosen er blitt helt tilpasset og flere celler skriker på mer Thyroxin - - - -
Det er godt på linje med hva jeg selv opplever : Har du symptomer er dosen for lav.

Normale hjertert tåler dette godt, men er man hjertesyk er dette en faregrense !