Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
25-06-07, 08:19 #2
Jeg har også hørt at en bare kan gå opp noen få kg ved lavt stoffskifte.
Men da jeg oppdaget en kul på halsen var jeg i midten av 20-årene. Jeg hadde ikke forstått hvorfor jeg ikke klarte å sykle opp bakken og hjem lenger? Jeg tok fram sykkelen hver vår, og i løpet av 1-2 uker syklet jeg lenger og lenger opp, og så syklet jeg opp hele bakken resten av sommeren. Plutselig sa det bare stopp.
Tretthet og en snikende overvekt også, åja. Men jeg koblet dette sammen, og fant ut at jeg måtte trene mer, så ville jeg bli mer opplagt og gå ned i vekt. Når jeg ikke klarte å få effekt av treningen, var det min skyld.
For stoffskifteprøvene mine var innen normalen. Dette var vel for 15 år siden, og i dag hadde jeg kansje fått hjelp, siden referanseområdene er senket.
At jeg hadde struma ble fulgt opp med biopsi og ultralyd med radioaktiv jod. Jeg ble sakte verre i løpet av årene.
Klart det, jeg skal ikke nekte for at jeg i perioder har spist for mye. Jeg tror at kroppslig utmattelse prøver en å reparere med å spise mer. Jeg har prøvd å styre unna daglig inntak av snop, men etterhvert ble jeg mer og mer deprimert. Da kunne 2 liter is gå ned på en dag.
I perioder har jeg kjent meg bedre. Da har jeg bestemt meg for å slanke meg. Men da har jeg ikke fått den ønskete vektnedgangen. Det bidrar til økt depresjon og følelse av mislykkethet når jeg slanker meg i flere mnd og kansje går ned 1-2 kg. Hva er vitsen å fortsette når jeg ikke går ned i vekt?
Jeg har heller ikke fått tilbake den gode følelsen av trening. Det skrives mye om hvor godt det er å trene, og at alle opplever en positiv fremgang og gode resultater. Da følte jeg meg mislykket der også.
Til slutt ble strumaet så stort at det ble operert bort. Jeg ønsket det selv, siden jeg hadde pint meg ned noen kg på Nutrilett og følte meg penere enn på mange år. Ville ikke ha den store klumpen på halsen lenger.
Jeg fikk fjernet skjoldbrkj og ble satt på 100 mcg syntetisk levotyroksin, det samme som har skiftet navn til Levaxin.
Jeg var optimistisk og trodde jeg skulle bli bedre, isteden opplevde jeg en kraftig forverring av alle symptomer. Jeg ble trøttere, følte meg utmattet, vekta gikk opp 15 kg på under 1 år, jeg fikk verre og verre depresjon og begynte å få muskelsmerter daglig. Jeg fikk ingen gode perioder lenger!
Jeg tok Levaxintabletten om morgenen, og dro på legekontoret når det åpnet og tok blodprøver. De kom alltid tilbake med SÃ… fine svar.
Jeg nådde mitt livs verste nedtur i årskiftet 00/01, etter ca 8 mnd på Levaxin. Jeg spiste smertestillende over anbefalt dose, jeg gikk rundt i svime og var dypt deprimert. Vekten var 85 kg.
Jeg klarte såvidt jobben som postbud med gående rute, så jeg fikk mere mosjon enn de fleste. Men det krevde alt jeg hadde av krefter.
Nå har jeg ikke tid til å skrive mer om kampen mot overvekt og å finne tilbake til et bedre liv, for min lille datter må ha oppmerksomhet.
Kommer tilbake med del 2!
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt stoffskifte og overvekt
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 13Siste melding: 25-10-08, 07:58 -
Nettmøte om overvekt og lavt stoffskifte!
Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 10Siste melding: 16-03-07, 10:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Komplikasjoner ved overvekt
Av Stina i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 0Siste melding: 07-07-06, 01:27

Svar med sitat
Bokmerker