Kjære Louise

Ja, du har jo utallige hyposymptomer, akkurat som meg, på tross av medisineringen.

Jeg kan ikke si det helt sikkert, mht prøvene dine, men jeg ville tro du kanskje kunne øke dosen noe? Du må selvsagt høre med legen, men det er snakket om mange ganger her inne at mange mennesker trenger å ha FT4 og FT3 i øvre halvdel av referanseområdet, kanskje veldig høyt for noen også.

Hjertebanken kan jo virke litt skummelt, har du for høy dose? Prøvene sier jo ikke det, men.... Jeg har i mange år nå vært plaget av hjertebank. Men hva mener du med hjertebank egentlig? Er det raske slag? For jeg har ikke raske slag, men langsomme og tunge slag, som om hjertet jobber veldig tungt. Går jeg opp bare noen få trappetrinn, så dunker det veldig hardt. Har også vanskelig for å puste. Det er altså en del som forteller om hjertebank også når de er hypo. Uka før menstruasjon er det helt forferdelig. Hvis jeg kommer til å ligge på magen, så dunker hjertet så hardt at det smeller i madrassen (høres sikkert drastisk ut, men vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg...).

Men så sier du høy puls? Hm... kan det være et hyposymptom? Det har jeg aldri hørt. Det er vel mer et hypersymptom/overdoseringssymptom, men jeg vet det altså ikke. Eller det kan være andre årsaker til at du har fått høy puls.

Ja, noen av de antidepressiva jeg forsøkte ga meg veldig angst og uro. Jeg husker den første, da lå jeg i 14 dager på sofaen og holdt meg for brystet. Forferdelig... Husk da på dette med at bedring skal inntreffe etter maks 4 uker, eller så virker de ikke. Ikke pin deg selv lenger enn nødvendig, vi har det jammen meg ille nok fra før av.

Jeg tror nå at den angst og uro jeg har slitt mye med, hører til hormonforstyrrelser. Og det har jeg egentlig mistenkt i mange år, for jeg kjente jo forskjellen uka før menstruasjon.

Du kan jo forsøke med progesteronkrem. Du kan også få østrogentilskudd hvis du er kommet i overgangsalderen.

Ikke tro på at stoffskiftet ditt er velregulert. Når vi har så mange symptomer som vi har, så er det jo noe som ikke stemmer.

Ja, jeg håper også at Armour hjelper. Jeg er veldig, veldig sliten av å være så syk i så mange år, og også at jeg føler at jeg blir mødt med så lite forståelse og respekt. Håper også at du snart blir bedre ;)