Jeg mener du fritt kan velge sykehus, du trenger slett ikke opereres på Aker selvom det er der du har gått til Endo.

Jeg ble operert på Akershus Universitetssykehus i Lørenskog. Tilfeldig der ettersom jeg ble henvist dit av fastlegen min da min Graves ble oppdaget. Noen måneder før operasjonen flyttet vi imidlertid til et annet fylke, men jeg ville likevel opereres på Ahus siden jeg følte meg trygg på kirurgen (han tok biopsi av struma'en), og det faktum at det er et stort sykehus som i mine øyne sikkert hadde mer erfaring med sånn operasjon enn det lille sykehuset her på mitt nye hjemsted.

Jeg ble tatt godt vare på på Ahus, kirurgen var svært erfaren, jeg ble operert på kar-thorax avdelingen (der har de erfaring fra hjerte-operasjoner etc). Opplevde likevel "medaljens bakside" og våknet opp med blødning fra en pulsåre etter operasjonen (det fosset). Svært dramatisk (iallfall for meg..), men akuttkjeden på oppvåkningen fungerte og jeg ble "reddet" v.h.a hurtig reaksjon (suste inn til re-operasjon). Akkurat DET tok noe tid å bearbeide etterpå! Blødningen oppstod ikke pga dårlig håndtverk fra kirurgen (noe jeg først trodde), men kan skje dersom tråden de knyter igjen blodforsyningen til Skjoldkjertelen med hopper av når de lukker såret.
Summa summarum er at jeg er svært fornøgd med å ha tatt total thyroidectomy, selvom jeg hadde mine tvil på hva i huleste jeg hadde begitt meg ut på i starten, er formen nå 8 mdr etter operasjonen glimrende.

Hvis jeg var deg ville jeg sjekket ut hvor mange Thyroidectomy's pr. år aktuelle sykehus har hatt, og at du får en kirurg som har gjort dette før...en god del ganger!
Lykke til med sykehusvalget :-)