Stina skrev:

Så bare kom igjen! Men når det gjelder antidepressiv behandling, så er det mange av oss med lavt stoffskifte som reagerer veldig negativt på det, vi blir enda dårligere. Men det hjelper sikkert for noen, så bare prøv om du føler for det, bare vær litt obs. Ellers så kan visst mange bli dårligere de første ukene på antidepressiva - før de blir bedre, så det må du kanskje også belage deg på. 3-4 uker med forverring, før du evt blir bedre. Grøss - jeg er blitt så imot antidepressiva, kjenner jeg, alt stritter imot, men så har jeg da vel forsøkt 10 forskjellige med noen forferdelige bivirkninger. Så bare glem det, det hjelper jo for noen - de sier jo det, så da må det jo være sant!

Kære Stina.

Tak for dit svar. Jeg har læst, at vi stofskiftepatienter kan blive dårligere med antidepressiv behandling. Jeg er også klar over, at man i dette forum ikke er positiv overfor den form for behandling, hvad jeg heller ikke selv er. Men jeg kan simpelt hen ikke komme op af det sorte hul, så nu er jeg altså startet behandling, og kan sandelig godt mærke nogle bivirkninger, der vil noget! Men jeg har besluttet mig for at holde ud og se, om jeg får en eller anden positiv virkning, så jeg igen kan finde kræfter til at kæmpe.
Jeg er glad for dit konstruktive svar, har lige læst det en ekstra gang, og du skriver jo, at symptomerne kan forværres i starten.
Mon der findes nogen, der trods alt har positive erfaringer??

Mange hilsener
Louise
[/quote]