Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
16-06-07, 13:41 #18
Kjære Sonja
Ja, vi er jammen meg noen raringer.... ;)
Jeg har nesten alltid vært overvektig, til tider meget, og jeg har vært så forkjølet som barn. Hostet og hostet til jeg trodde jeg skulle kveles - altså både frøs og tålte ikke kulde - noensinne, men jeg hadde ikke den "indre frosten" før noen år siden - kanskje ca 10 år, og det er den som er med på å gjøre så vondt i muskler og ledd, det er jeg sikker på, også fordi jeg ofte rister/skjelver/dirrer i musklene og i "mitt indre". Men der er vi jo da litt like... mht kulde/ledd.
Men for noen år siden, det kan ha vært da de endelig oppdaget stoffskiftet, så hadde jeg kanskje en litt "varmere" periode, for når jeg tenker etter så klaget alle andre over at det var så kaldt her, noen mente jeg kanskje bare hadde 17 grader inne. Nå skal det sies at jeg bor i et særdeles trekkfullt hus og har dårlig råd, så før sparte jeg så godt jeg kunne på strømmen. Kan ikke huske om jeg selv ikke frøs så mye i denne perioden. Men det jeg tenker på, er at det er da jeg muligens begynte på Neo Mercazole fordi de mente stoffskiftet var får høyt, dvs - det er jo det de må ha ment. Uansett, så kan ikke denne perioden ha vart lenge.
Men det er kommet til at det er flere og flere værtyper og temperaturer jeg ikke tåler. Jeg tror at nå belastes jeg av alt vær så og si, mens jeg for noen år siden tenkte at jeg hadde tålig bra mellom 5-20 grader uten noen sterk vind eller brennende sol (men da hadde vi jo likevel kommet over 20 grader, så...). Nå tåler jeg visst ingenting...
Og du er jo inne på det vestentlige: temperaturreguleringen er fullstendig på bærtur, det jo helt sikkert. Og temperaturreguleringssenter sitter jo et eller annet sted i hjernen. Hypothalamus? Og hadde ikke Anne Ma nettopp en link her inne, til noe forskning som mente at hypothyreose kunne påvirke Hypothalamus, på tross av optimal dosering - i alle fall hos enkelte, og i alle fall en hypotese om dette?
Men er det sånn at hypotyreose-pasienter med dårlig temperaturregulering, også ved Levaxin og Liothyroin behandling, blir bedre på Armour o.l.?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Lavt stoffskifte?
Av Varla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 22-10-07, 19:21 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker