Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
16-06-07, 12:52 #17
Jeg har i alle år blitt fortalt at "du blir forkjøla når du går så tynnkledd ute, kle på deg ellers blir du sjuk". Ja, jeg får fremdeles kjeft for det av noen av de eldste kursdeltakerne mine. For foreldrene mine har nok gitt opp å si noe.
Men jeg har aldri blitt sjuk av å gå tynnkledd om vinteren. Skulle jeg måke snø, så hadde jeg som regel boblejakka åpen og gjerne kun ei t-skjorte eller en enkel genser under. Ã… gå 30 m tur-retur postkassa i 20 kuldegrader i kun t-skjorte, sko og bukse uten strømpebukse under var intet problem. Det er fremdeles sjelden jeg bruker strømpebukse om vinteren, jeg har stort sett bare støttestrømpene mine (knestrømper).
Forstå det den som kan. Nå skal jeg jo legge til at jeg i alle disse årene har vært overvektig, og det kan jo ha noe å si. Men uansett har nok temperaturreguleringen hos meg vært fullstendig på bærtur.
Det jeg merker av kulda nå er at jeg fortere får vondt i leddene og må kle på meg av den grunn. Men fremdeles hater jeg en innetemperatur over 20-21 grader, da svetter jeg som søren. I vinter hadde jeg ikke råd til å ha så mye varme på inne, så jeg hadde stort sett 18 grader, og det igjen var for kaldt. Da var leddene vonde. Det skal neimen ikke være lett!Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Lavt stoffskifte?
Av Varla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 22-10-07, 19:21 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker