Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Hybrid View
-
15-06-07, 09:51 #1
Du skriver du fikk liothyronin før din scan, og det gjøres slik her ofte også samt i resten av verden.
Men vi andre som bare er hypo bruker 10µg liothyronin sammen med vår thyroxin for å få vekk den forferdelige brain fog og andre symptomer slik som depresjoner.
Vi trenger ofte en ft3 og en ft4 høyt oppe i referanseområdet.----
tilbake til thycapasienter, de har også nytte av noe liothyronin sammen med deres thyroxin, og dessuten trenger deres ft4 ikke være så høyt hvis man tar liothyronin i tillegg og man trenger da mindre dose thyroxin / trenger ikke å ha så hlyft4.
Alt dette er dog individuelt, hvor mye man trenger for å få en lav TSH.
Uansett er en lavest mulig TSH ønskelig og de lærde vedtar ofte kompromisser.
-------------
De andre pasientene jeg har møtt eller hørt om, får alle sammen en scan i året.
Til den aller første scan må man alltid gå uten thyroxin, men til alle neste scan kan man godt få thyrogen, til tross for den høye prisen. (andre pasienter får jo medisin som kosterså mye hver dag i hele året) (å slippe fire ukers hypothyreose er jo desidert verdt mange titusener kroner) Men det er i Norge og i USA.
Alle på forumene henviser til http://www.thyca.org/
Kan du ikke ringe til din endokrinolog med en gang og fortelle om knuten. Jeg vet at alle andre har fått time omtrent på dagen som har fått en knute men de hadde førstegangsthyca. Jeg regner at samme gjelder for andre gang.
Her noe fra radiumhospitalet i Norge: http://www.radiumhospitalet.no/Norsk/Be ... hyreoidea/
Lignende tråder
-
Operation af skjoldbruskkirtel
Av LisH i forumet OperasjonssalenSvar: 9Siste melding: 05-09-10, 08:43 -
Skjoldbruskkirtel-svigt
Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 0Siste melding: 14-01-10, 16:05 -
Afi-B-Total
Av Damen i forumet B-vitaminerSvar: 0Siste melding: 17-12-09, 23:01 -
Skal jeg takke ja til operationen?
Av LisH i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 09-12-09, 08:10 -
total thyroidectomi)
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 4Siste melding: 16-10-07, 22:40

Svar med sitat
Bokmerker