Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
  1. #1
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

    Standard Varmt! Varmintoleranse av lavt stoffskifte?

    Etter at jeg fikk denne sykdommen så tåler jeg ganske enkelt ikke varme. Det heter jo at en ikke skal klage på varmen. Det er sunt med sol på kroppen, lagre D-vitaminer og alt det der, men jeg klarer bare ikke å være ute i sånt vær. Denne smilyen viser hvor varm og kokt jeg er her jeg sitter i en varm leilighet og skriver.

    Gleder meg til høsten og til at det skal bli kjølligere. Jeg blir som et slakt i varmen og huset ser ikke ut. Når jeg er på jobb har jeg vindueet litt oppe slik at det forhåpentligvis kommer inn litt kalt luft.

    Kjenner at hodepinen er påvei. Jeg skal hente en diger vifte jeg har og kjøle meg ned. Eller kanskje jeg skal gi blaffen i hele huset og gå og ta et bad.? Det er det som frister mest.

  2. #2
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

    Standard

    Det ble ikke noe bad for jeg ble kvalm slik jeg lett blir i varmen. MEN nå har jeg hentet frem en stor deilig elektrisk vifte og det er bare vidunderlig å stå foran den. Spørs om katten liker den da, og det er ikke sikkert at jeg får sove av den duren, men foreløpig nyter jeg å stå foran viften DEILIG.

  3. #3
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

    Standard

    Jeg plages med deg !! Nå synes jeg det blir for varmt og for lummert... Sover veldig dårlig til tross for vifte i taket på soverommet. Vi har en stor gulv vifte på stua også, men den hjelper ikke så mye...
    Synd å si det, men nå kunne jeg tenke meg noen dager med litt regn faktisk...

  4. #4
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

    Standard

    Dette med varmen kjenner jeg igjen, ja!

    De siste gangene jeg har vært på handletur, har jeg handlet i en butikk som ligger litt unna og som jeg sjelden handler i ellers. Det var kun fordi de har et eget rom med alle kjølevarene. Det er sååå deilig nå i sommervarmen å kunne gå inn der i det iiiiskalde rommet og forsyne seg med melk og pålegg og andre kjølevarer! Tom. bilen kan parkeres i skyggen utenfor butikken!

    Ellers er sommervarmen en plage!
    Sist fredag var jeg med faren min og en vennine av meg på båttur. Uansett hvordan jeg satte meg, fikk jeg sola på ryggen. Med det resultatet at ryggen var rød, rød, rød hele helga! Det var vondt! Det brant som f...!
    Jeg gikk med håndkle vridd opp i kaldt vann på det mest brente området på ryggen, og lå på siden i senga og hadde ei elektrisk vifte ned på gulvet som blåste kaldt på ryggen min om natta. Det var det eneste som fungerte, og det eneste jeg hadde i hus.
    Og nå flasser jeg som søren...

    Varmen er ikke noe morsom når man er plaget med ødemer i bena heller! Føttene sveller jo som bare det om dagen, og ingenting ser ut til å hjelpe.

    Vifte og katt, ja... det kan være så ymse!
    Den forrige katten min strakte hodet og lot seg blåse på først på den ene siden av halsen, og så på den andre siden av halsen. Deretter snudde han rompa til med halen rett opp og lot seg bli blåst der også.
    Men Oliver som bor her nå, han er ikke helt fortrolig med viftene. Særlig ikke den som beveger seg fra side til side. Den lille som kun blåser rett frem er noe bedre. Men bare litt. Han holder seg helst på et par metes avstand. Sånn for sikkerhets skyld.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

  5. #5
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

    Standard

    Katten min ble sint og freste da hun oppdaget viften. Det måtte mye trøst og overtalelse til fra matmors side før hun gikk med på å gå inn. Og viften den måtte selvsagt være avskrudd.

  6. #6
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

    Standard

    Jeg var på Mega og stupte halvveis ned i frysedisken. Låg der leeenge. Hentet opp en pizza i etterkant. Kan ikke huske at jeg har reagert slik på varmen før. Helt pyton!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

  7. #7
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

    Standard

    Kanskje fordi det ikke har vært SÃ… varmt før? 8)

    Nei, hadde ikke trodd jeg skulle GLEDET meg til å fryse, gitt! Men det gjør jeg faktisk - iallefall bittelitt...

  8. #8
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

    Standard

    Den forrige katten min strakte hodet og lot seg blåse på først på den ene siden av halsen, og så på den andre siden av halsen. Deretter snudde han rompa til med halen rett opp og lot seg bli blåst der også.
    Hihihi

    Jeg var på Mega og stupte halvveis ned i frysedisken. Låg der leeenge. Hentet opp en pizza i etterkant.
    HAHAHAHA

    Ja, dere bringer da i alle fall litt humor til pinslene
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

  9. #9
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

    Standard varmintoleranse av slavt stoffskifte?

    Det er varmt nå og jeg var på trening i dag. Det var grusomt. Jeg måtte gå 15 minutt før det sluttet og ble skikkelig uvel lenge etterpå. Jeg ble matt og kvalm , var faktisk redd jeg skulle kaste opp da jeg var i en butikk etterpå. Føler meg litt rar enda faktisk. Har dette med stoffskifte å gjøre eller er jeg bare ekstra sensibel for varmen.

    Ønsker meg regn jeg. Hadde vært deilig uten sol.

  10. #10
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

    Standard

    Har det akkurat som deg! Har vært kvalm og utilpass i hele helgen. Bedre i dag med litt kjøligere temperatur (på mine "breddegrader" iallefall) 8)

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

  1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  3. Lavt stoffskifte?
    Av Varla i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 22-10-07, 19:21
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn