Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Skummelt
-
09-06-07, 21:56 #1
Skummelt
Er det noen som har opplevd å bli så andpusten og sliten i vannet at man tror man skal drukne?
Jeg var og solet meg og badet i dag, og i det jeg kom ut i vannet var det som hjertet gikk løpskt, jeg hadde ikke krefter og trodde jeg skulle drukne, selv om jeg bare var 10 meter fra land.....
Pulsen gikk i hundre og jeg var super stresset lenge etter at jeg klarte å karre meg på land.
Kan dette ha noe med stoffskiftet/levaxin å gjøre?
Har aldri vært sånn før og det var ekkelt, turde ikke bade mer......
-
09-06-07, 23:36 #2
Heldigvis har jeg ikke fått slike ting i vann. Men jeg har noe som høres veldig likt ut untatt hjertebanken da. Jeg får slike anfall av slitenhet at jeg tror jeg skal kolapse helt. Føles som om jeg ikke kommer til å makte 1 skritt til. Andpusten hører med den lammende trettheten jeg får og blir utrolig plagsom når jeg får slike "anfall".
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
10-06-07, 10:13 #3
Kan være at du ikke har drukket nok vann, for å skyte i blinde.
Jeg veide meg her nå fler ganger om dagen og det er varmt ute og jeg mister masse kg i vann (betyr drikker for lite) og jeg har begynt å drikke mer. Jeg er sånn som ikke blir tørst. (har vel noe med binyrene å gjøre).
Når det ikke er så varmt ute mister jeg ikke noe vekt utover dagen så det er varmen mener jeg. Jeg tror det er lurt å få i seg salt (for eksempel tomater med salt på elller noe annet salt) når man har svettet.
Hvis man flytter til et vamt land, vil man først miste masse salt, men kroppen vil etter hvert regulere ned salttapet automatisk lærte vi på skolen.
-
10-06-07, 11:48 #4
Tror ikke det har med vann inntaket å gjøre, jeg er såååå tørst om dagen, så da må det i tilfelle bli at jeg har drukket for mye.
Ekkelt var det iallefall, og tror jeg skal bade på grunna neste gang.
Kanskje det er det samme vi har Anne Ma, bare at mitt slo ut i vann.
Trodde virkelig ikke jeg skulle komme meg på land.
-
10-06-07, 12:49 #5
Re: Skummelt
Det lyder præcis som et voldsomt angstanfald, der kunne være fremkaldt af et hormonudsving som følge af en ekstra fysisk anstrengelse. Jeg har hørt lignende beskrivelser af folk der fik det sådan efter at have været løbet op ad trapperne eller andet de ikke var vant til, eller efter en lang pause i intense, fysiske aktiviteter.
Opprinnelig skrevet av mohaienne
Du er nødt til at gå i vandet igen så hurtigt som muligt, gerne i selskab med nogen. Ellers risikerer du, at det kan bundfælde sig i dit sind i form af en regulær vandskræk (fobi).• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-06-07, 17:27 #6
Angst, tja, kanskje det...
Jeg har jo aldri vært redd vann før, men det kom kanskje av hormoner og ikke reell redsel.
Skal bade igjen, men ikke alene og helst starte på grundt vann!
-
11-06-07, 22:37 #7
Mine "anfall" har ingenting med angst å gjøre
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
12-06-07, 19:51 #8
Jeg opplever ofte en slags "anfall" når jeg skal snakke til flere personer, fortelle noe eller ta ordet på et møte, etc. Pulsen øker voldsomt, og det er akkurat som det ikke er nok surstoff til å både snakke, tenke osv på en gang; føles som jeg skal kveles og miste bevissheten.
Det er vel delvis psykisk betinget, men det har kommet i takt med andre hypo-symptomer de siste åra.
Andre ganger kommer en slags voldsom slitenhet, som Anne-Ma skriver om, hvor jeg tror jeg skal gli bort fra virkeligheten, akkurat som alt stopper opp, både i hode og kropp. Skjer uten forvarsel. Veldig ekkelt ... Det bør helst ikke skje på dypt vann, så jeg skal nok holde meg på grunt vann heretter ..
Forteller man sånt til en lege blir det fort betegnet som angst, tror jeg. Det er heller ikke noe galt i å ha psykiske problemer, men jeg tror det jeg og flere opplever her kommer av stoffskifteproblemet.
-
13-06-07, 10:44 #9
Det er en liten definisjonsforskjell på redsel og angst.
Redsel har et konkret opphav. Altså du vet hva du er redd for.
Hvis du er redd for å tale i forsamlinger, så er det en redsel det er snakk om. Du vet når og hvor redsel kan oppstå.
Angst har ikke et konkret opphav slik ordet brukes i faglitterauren. Angst får du uten å vite hvorfor.
Men det var bare litt faglig pirk da.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-06-07, 12:39 #10
Jeg kan ikke kalle de anfallene jeg har for angst. Det gjør meg hverken nervøs eller på andre måter usikker. Og angst er faktisk noe som skal vises igjen følelsesmessig. Hadde jeg fått dette i vannet så hadde jeg også fått meg en advarsel om å være forsiktig.. Jeg har aldri tenkt på det for hos meg har jeg bare fått det på tørt land, men vet hvor stor viljestyrke som skal til for å komme seg hjem når dette slår til. Man dør ikke av å måtte sitte på butikken og vente på at det skal gå over, verre på dypt vann liksom
Hilsen Anne Ma
Lignende tråder
-
Nå skal jeg slutte med Levaxin - litt skummelt?
Av miramax i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 27-05-07, 12:56
Svar med sitat
Bokmerker