Viser søkeresultater 1 til 10 av 47
Tråd: Westhroid
Hybrid View
-
29-05-07, 20:01 #1
Flott !
Min overgang til Armour var omtrent lignende.
Så skal jeg vel stoppe der for ikke å ødelegge stemningen ?
Det gjør vel ikke noe at jeg forteller om meg selv - du opplever ganske sikkert ikke det samme, men jeg håper du kan bruke historien likevel ?
Jeg var redd (bange) for Armour da jeg startet, og var meeeget forsiktig. Etter noen uker tok jeg likevel mot til meg å økte dosen. Da jeg fikk en kroppslig reaksjon på det gikk jeg ned i dose igjen, og det ble en turbulent rutsjebane noen måneder.
Jeg hadde det mye bedre enn på Levaxin så det var aldri snakk om å begynne med det igjen.
Jeg tror jeg hadde fått en bedre start hvis jeg hadde holdt ut symptomene noen dager og ikke redusert dosen.
Så gikk det fint på 120mg et år og jeg fikk så symptomer igjen - og mistolket og rotet med opp og ned.......
Men løsningen var altså å øke dosen til 180mg - i små steg.
Nå har jeg akkurat vært igjennom samme periode !
Og løsningen var - å øke dosen.
Noen symptomer kommer når man øker dosen - men forsvinner igjen når man øker en gang til.
Jeg tror også det er smart å beholde en litt Levaxin.
Jeg har prøvd å innføre det flere ganger på lavere doser. Det har ikke falt heldig ut. Nå har jeg brukt 25µg siden 1.april og det ser ut til at jeg tolererer det. Armourdosen er 300mg, og så stor dose trodde jeg ikke jeg skulle opp på og holdt vel igjen av den grunn også.
Doktoren sa helt fra dosen passerte 100mg - NED ! Da ble min TSH=null.
TSH-paradigmet er meget sterkt i helsevesnet. Blodprøver har derfor vært en medvirkende årsak til min forvirring omkring dosering, og har villedet mer enn det har veiledet.
Så mitt råd er å ta blodprøver de første år, men ikke la deg styre av dem - det er din oppfattelse som er den riktige !
Min hovederfaring er altså - er noe galt med dosen, så er den for lav.
Lykke til !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Armour, Westhroid og Nature-Throid
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 16-06-09, 19:29 -
Westhroid og en operation for en tarmsygdom
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 11-06-07, 10:18

Svar med sitat

Bokmerker