Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
28-05-07, 12:27 #2
Du kan jo flytte ned for en kortere periode ;) Men jeg kan ikke innbilde meg at du får mer hjelp i Danmark enn i Norge.
Ellers tror jeg ikke du må ut av landet for å få hjelp, men kanskje bytte lege. (Hva er det de sier de ikke kan utrede i Norge?)
Du kan (etterhvert) kreve å få prøve Thyroxin på grunnlag av klinisk hypotyreose - dvs basert på symptomene dine. Men du må nok ha hatt symptomene ei veldig god stund da, kanskje flere år.
Så noter deg ned når du først begynte å snakke med legene om dette. Når ble antistoffer kontantert, og hvor høye er de. Er TSH veldig høy, eller er den "fin"? Hvilke symptomer har du og er de i forverring/får du flere? Har du andre i nær familie som også er stoffskiftesyk?
Etterhvert kan du si på bakgrunn av dine plager og evt blodprøveverdier som ikke er så alt for fine og evt fordi andre i nær familie også har stoffskifteproblemer, vil du nå forsøke Levaxin i en kortere periode. Sønnen min fikk forsøke på dette grunnlag i 6 måneder. På lav dose. Etter det måtte han avslutte behandling for å se om det da ble noen forverring, og fordi lengre tids behandling vil undertrykke kroppens egen funksjon. Altså hvis man produserer nok thyroxin i kroppen og så inntar thyroxin i tillegg, så vil kroppen sette ned sin egen produksjon, og etter en stund tar den seg kanskje ikke opp igjen. Derfor forståelig at de kan være noe tilbakeholdne med å gi ut medisiner. Når det gjelder sønnen min så fikk han raskt etter for høy TSH, så det ser ikke ut til at han skal av Levaxinen igjen, men vi må jo følge opp med prøver av og til, for å se hvordan det går. Han går uansett på en veldig lav dose: 25 mikrogram om dagen, og han kjente stor bedring, bl.a. i kroppsvarmen. Her igjen kan det se ut til at det er viktig å begynne medisinering før kroppen har tatt for stor skade av sykdommen. Så det er en vanskelig balansegang. Men be om å forsøke et halvt års tid på lav dose når du har bekreftet varighet av symptomer + evt andre ting.
Lukka te
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Hva skal jeg gjøre? Hva har jeg rett på?
Av Frustrert i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 11-05-08, 20:23 -
Hva bør jeg gjøre?
Av Rilda i forumet Lavt stoffskifteSvar: 33Siste melding: 09-09-07, 01:39 -
hva ska jeg gjøre?
Av hanne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 6Siste melding: 09-07-07, 13:39 -
En mnd på 100 mikrogram Levaxin, og merker ingen bedring
Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 22-05-05, 17:24

Svar med sitat
Bokmerker