Viser søkeresultater 1 til 10 av 58
Threaded View
-
24-05-07, 21:03 #10
Det er jo ikke kontrollrutinene vi diskurerer. Jeg er enig i at de skal være strenge, men dette er ikke et nytt og uprøvd medikament. Det er godkjent begge virkestoffer i syntetisk versjon, og legene behandler jo pasienter med dem i kombinasjon. Det blir litt anderledes enn å få en helt ny ting inn i systemet. Jeg synes at laktosefri Levaxin burde vært godkjent for eksempel. Man må faktisk søke om å få det også på registreringsfritak.
Jeg fatter ikke RTV sitt synspunkt når det kommer til naturlig fremstilt thyroxin. Det er ulogisk at man må betale alt selv. Det er jo ikke slik at det ikke finnes studier på at det gjør jobben sin. Jeg personlig bruker Levaxin, men tror absolutt at det er mennesker som blir bedre på Armour. Det er for meg like logisk som at Paralgin Forte virker kjempe bra på de fleste, men absolutt ikke på alle. Det er derfor det er mange versjoner av smertestillende.
Selvsagt. Disse legene som diskuterer, har ikke mer hold i sine argumenter enn Line. Men de lekser opp om det ene og det andre, for den rådende tonen i Norge sier at... Alle vet at det ikke alltid er rådende retning som er rett. ;)Folks erfaringer satt i vitenskapelig system gjennom statistiske analyser av kontrollerte forsøk på en gruppe pasienter er dokumentasjon, ikke enkeltpersoners påstander om effekt på seg selv.
Det jeg finner mest ulogisk er at et legemiddel som ble brukt i mange ti-år plutselig er blitt alternativt. Forklar meg det den som kan... Og det er skremmende synes jeg. Om det så viser seg at det bare er en av ti av dem som ikke blir bra på Levaxin blir god på Armour, så er det god samfunnsøkonomi at de får den på blå resept. Spørs om RTV tenker på andre ting for å avvise søknader om dette. Det ville blitt ufattelig dyrt om alle som trenger thyroxin valgte den naturlig fremstilte.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Trenger litt hjelp ang. Armour??
Av Nett i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 22-02-07, 11:03

Svar med sitat

Bokmerker