Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Blodsukker
Threaded View
-
11-05-07, 20:07 #3
Hej HSN,svimmel, har mere kramper, tungpust, stikkinger i brystet på venstre side, og i venstre arm
De symptomer har jeg også haft, indtil jeg fandt ud af, at jeg havde et lavt B12 vitamin niveau. Har du fået målt B12 og Ferritin?
Man lider åbentbart af vitaminmangel, når man har en autoimmun sygdom, selvom man spiser rigtigt. Siden man ikke kan overdosere, er det en god ide med tilskud af vitaminer. Det har i hvert fald reduceret mine symptomer på svimmelhed, kramper, tungpust, prikken og stikken med ca. 80%.
Foruden nedenstående tager jeg også fiskeolie, zink og selen. Jeg spiser hellere frugt i stedet for sukker.
Hvis dit hjerte ikke er undersøgt, er det måske en ide!
P.S. Jeg tager Eltroxin.
Har lige skrevet dette til en god ven med carpal tunnel og fibromyalgi og diabetes:
Almen vitaminpille
Almen B-vitamin – når man tager store doser af et B, kan man komme i underskud af andre B’er
B6 – i store doser for Carpal Tunnel Syndrom
B12 – tages med B6 og folinsyre for at øge virkningen
Folinsyre – tages sammen med B6 og B12 for at øge virkningen – folin øger optagelsen
D-vitamin – for fibromyalgi og for muskelkramper og muskelsmerter
Calcium – D og calcium hører sammen og optages bedst sammen – to piller - for muskelkramper
Magnesium – sammen med calcium – en pille – for muskelkramper og højt blodtryk
A-vitamin - for slimhinderne
C-vitamin – gavner optagelsen af vitaminer og mineraler og styrker immunforsvaret
For patienter med diabetes kan der opstå mangel på:
Q10 – hvis man tager denne medicin: Sulfonylurinstoffer: fx Tolbutamid – Arcosal Amaryl – Daonil Hexaglucon
B12 – hvis man tager denne medicin: Biguanid: fx Metformin Orabet
Lignende tråder
-
Lavt blodsukker og annet spørsmål fra Lilja :)
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 14Siste melding: 25-03-07, 21:19 -
Blodsukker
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 09-06-06, 15:12

Svar med sitat
Bokmerker