Ja, kloke ord fra en klok venn ;)

Den typen lammelser din mor har, den har ikke jeg. Jeg tenker på når armene er lammet hele nettene pga (antakeligvis) nerver i klem - det er vanvittig smertefullt. De er jo ikke 100% lammet da, men kanskje opptil 95% - klarer nesten ikke å bevege dem. Gjør så vondt, klarer nesten ikke å bevege dem, men jeg må for å få igang blodsirkulasjonen. Så dormer jeg bort igjen, og så begynner sirkuset på nytt.

Tannverk, kjenner jeg igjen ;) Eller glødende jernstenger bak i nakken f.eks.

Nei, har ikke forsøkt kiropraktor, men går fast til manuell terapeut og fysioterapeut. Noen sa at kiropraktor kunne gjøre så mye vondt verre med en av plagene mine, men jeg husker selvsagt ikke hvilken For jeg husker at jeg vurderte kiro, men så har jeg vel drøftet det med noen som har rådet meg fra det da, eller noe slikt (oi, så tungt det er å leve med dette hodet som bare er blitt kaos!)

Hvis det ikke er FM? ME! Og/eller en slags muskelsykdom. Mange typer muskelsykdommer, treffer stadig ulike nede på fysioterapeut-senteret. Så passer noen av symptomene deres med mine, men andre ikke, så jeg blir jo ikke klok på dette. Om vi får diagnosen ME, så er vi for så vidt ikke særlig videre, for som FM, så er vel det også en sekkebetegnelse. Nei, HVORFOR har vi FM/ME? Det er spørsmålet det! Og enda viktigere: Hva kan vi gjøre for å bli bedre?