Viser søkeresultater 1 til 10 av 70
Tråd: Myxødem
Threaded View
-
09-05-07, 23:13 #11
Joda, nora, leste det i dag: DE GÅR INNE! Jeg blir så forbaska... Da ryker vel eggene også etterhvert. Eller så må jeg flytte på landet og få mine egne høns. Har jeg lov til å ha dem ute da?
Takk for tips om blodtype-testen, får se om jeg får gjort det en gang, men jeg kommer ikke til å spise kjøtt fra dyremishandlere uansett hva den viser (bare jeg har karakterstyrke nok da ;) )
Takk, Laura, viktig å vite
marge
Men jeg tror ikke jeg har særlig vann i føttene, heller ikke ved anklene - det er over det hvor det virkelig begynner å bli problemer - kjempestore legger og lår, klumpete og forferdelig tørr hud.
Og joda, jeg har lest masser om lavkarbo etterhvert, jeg også, selv om jeg ikke setter meg særlig godt inn i det fordi det virker som om det passer så dårlig for meg (men har lest noras foredrag nøye en gang eller to og prøvde å justere meg litt etter det). Leser Mat & Helse når jeg venter på fysioterapeuten, men jeg er ikke sikker på om det samme gjelder for alle. F.eks. Dr. Mercola som nora har lagt link til, sier at ulike mennesker trenger ulike dietter, ja, det går jo i tråd med teorien om blod-type-dietten også. Og som jeg snakker om i parantesen - justere litt - jeg er ikke sikker på om man skal ta helt av på en eller annen metode. Har ikke han Fedon Lindberg eller hva han heter, stått fram mange ganger og sagt at han er blitt feil-sitert så mange ganger fordi han aldri har sagt at vi skal slutte å spise brød og poteter, men at vi spiser for mye av det, og bør redusere på det? Nei, altså, jeg vet ikke jeg, synes bare det virker vanskelig for meg å skulle leve på lav-karbo, både økonomisk, arbeidsmengde-messig og samvittighetsmessig, så jeg leter vel helst etter andre teorier som er mer i tråd med egne oppfatning ;) (Er det ikke det vi alltid gjør? - hihi... )
Men jeg er veldig takknemlig for alle dine innspill - jo mer nøyaktig kunnskap, jo bedre er det å foreta et veloverveid, og kanskje riktig, valg.
Det holder lenge med et oppegående menneske (f.eks. vegetariner), men behøver ikke alltid en hel flokk ;) ;) Skjønner godt det er vanskeligere jo strengere vegetarianer man er, jeg spiser også fisk og egg, men etter i dag har jeg ikke lyst til å spise egg mer, og fisken blir jo heller ikke godt behandlet - håper bare han er så dum i hodet at han ikke har så mye å registrere smerte med, inntil jeg klarer å kutte fisk også, men jeg tror egentlig ikke noe på det. Selvsagt har de følelser de også.
Hvor er der en samvittighetsfull jeger som kan felle en svær elg for meg? Da har jeg vel kjøtt i lange tider

Ang kolesterol, så er det to typer: negativt og positivt. Begge mine er rimelig høye, og da er det helt fint, for de oppveier hverandre - sier legen min, så det så ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Myxødem - myxedema
Av Stina i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 26-10-07, 00:16 -
Ja men..... Myxødem
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 22-09-07, 23:48

Svar med sitat
Bokmerker