Jaha, så da hjelper det trolig lite å komme seg til endokrinologen da?! Men jeg vil ha en oppdatering hos ham likevel, siste gang forstod jeg jo ingenting og sa bare ja og ha, nå vet jeg jo en hel del mer ;)

Hvor er apoteket rundt hjørnet hos Hertoge da? Hvordan kommer jeg i kontakt med det?

Trening øker vektshormon, javel, jeg trener jo litt, kanskje derfor jeg ikke ligger helt på 0, for jeg har lest at det dannes i de dype søvnfaser, og de har jeg sjeldent (unntatt på sovemedisiner, og da dannes det kanskje ikke likevel, for det blir ikke helt naturlig søvn).

Du la en link til Dr. Mercola til meg i går, kikket litt på den og en videre link, tenkte jeg skulle lese grundigere ved en annen anledning. Men hvis jeg husker riktig, så stod det noe om at insulin stimulerte til veksthormon. Er det derfor det er bra med karbohydrater i forbindelse med trening, f.eks. bananer. Altså: Karbohydrater stimulerer til dannelse av insulin, og insulin stimulerer til dannelse av veksthormon? Men det kan jo ikke stemme... du skriver at karbo senker veksthormon... Altså alle disse hormonene, de forvirrer meg så totalt!

Jeg har i alle fall tatt et sånn selvtest, var det Hertoge sin? Og jeg slo veldig dårlig ut på veksthormon, og det stemmer jo med den dårlige søvnen. Og voksne trenger det vel de også? Skal kroppen bare forfalle og dø? Det skal jo dannes nye celler og ting skal repareres og sykdommer/infeksjoner skal bekjempes, trenger man ikke veksthormon til slikt og/eller annet?

Er det ikke farlig å ta selv? Er det noen sikker dose man kan ta?