Viser søkeresultater 31 til 40 av 59
-
20-04-07, 21:56 #31
Elaine Moore har skrevet en del om det fenomenet at TSH tar flere måneder å stige hos graves-pasienter, det har med noen antistoffer å gjøre av TRAS- typensom gjør dette hos noen.
http://www.suite101.com/article.cfm/gra ... e/118251/2 og flere artikler.
Neo-mercazole senker også antistoffene, faktisk, ikke bare stoffskiftet. Det at man bruker både antithyroidale medisiner og levaxin heter block-and-replace og jeg vet ikke om noe norsk navn.
-
25-04-07, 09:36 #32
Takk for svar Nora.
Har vært inne og lest på siden du henviste til . Der sto det mye av interresse. Så takk for linken!
Endokrinologen "min" kalte det at man bruker Levaxin og Neo Mercazole sammen for blokkerende behandling. Det er kanskje det norske navnet
Jeg visste ikke at Neo Mercazole senker antistoffene også. Det er jo veldig bra. Jeg har høye Anti TPO og litt høy TRAS. Håper det synker snart..
-
25-04-07, 09:44 #33
Hvor stor er muligheten for at Graves sykdommen "brenner ut"?
Jeg har lest så mye forskjellig om dette. Noen steder står det at ca halvparten av alle med Graves sykdom opplever at sykdommen brenner ut med tiden (ca 2 år). Min endokrinolog sa at det er over 60 % sjangse for at sykdommen brenner ut i løpet av 1,5 til 2 år.
Det at sykdommen brenner ut betyr det at man er erklært helt frisk fra å ha noe stoffskifte problemer?
Er det noen her som har opplevd at sykdommen brenner ut? Hvor lang tid tok det før du ble erklært frisk? Brøt sykdommen ut igjen med tiden? Eller er det noen som endte opp med hypothyreose i stedenfor?
Jeg vil at sykdommen skal brenne ut slik at jeg kan fortsette livet som det var før!!
-
25-04-07, 11:27 #34
Hei jeg endte opp med hypotyreose,operert for graves i -94...
-
25-04-07, 12:37 #35
jeg fikk også beskjed om at det ville brenne ut...
nå har jeg fått Graves (er hyper) isteden
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
30-04-07, 12:24 #36
Da jeg hadde Graves (ble operert nov-06) fikk jeg også høre at sykdommen kunne brenne ut av seg selv. Synes tidsaspektet på 2 år var uendelig lenge, jeg mener å ha hørt at det kun var ca. 20-30 prosent som ble helt kvitt sykdommen, resten ville før eller senere få tilbakefall, mange straks de prøvde seg uten tabletter. Hørte kun om en person som hadde hatt høyt stoffskifte som ble helt frisk igjen, han gikk på medisiner i 5 år (han var ca. 35 år da han fikk høyt stoffskifte) og etter det har han så vært symptomfri i over 20 år. Så det går an...
Kirurgen min mente klumpen jeg hadde ikke kom til å forsvinne selvom mitt høye stoffskifte gjorde det. Og jeg slet litt med den klumpen i halsen der, så jeg valgte å operere, så nå får jeg aldri vite om mitt høye stoffskifte hadde brent ut. Tygger Levaxin...
-
30-04-07, 20:20 #37
Jeg fikk diagnosen høyt stoffskifte høsten 2003, etter jeg fødte min andre sønn.
Sykdommen startet nok rett etter jeg fikk ham i januar, men det tok tid å finne ut hva det var. Trodde det var våkennettene som gjorde meg utslitt i begynnelsen. Fikk beskjed om at jeg hadde TRAS..... så mener at legen sa at det betydde Graves.
Tok neo-m. i ca ett år. HAr siden tatt bl.prøver jevnlig, og fått et barn til, men sykdommen har ikke kommet tilbake. Og nå har jeg ikke mer positive antistoffer igjen
Så sykdommen har vel brent ut da.....
Håper dette skjer med deg også
Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
04-05-07, 22:00 #38
Tusen takk for svar alle sammen!
Må si at det ikke høres oppløftende ut. Jeg har en misstanke om at det er ganske sjelden at sykdommen brenner ut og aldri kommer tilbake.
Men veldig godt å høre, tussi, at det ble borte hos deg. Spesielt oppløftende er det at du fikk et barn etterpå og at det ikke brøt ut på nytt. Jeg har nemlig fått beskjed om at sjangsen er stor for at det bryter ut igjen etter et svangerskap. Og som du kanskje har fått med deg, så ønsker jeg å bli gravid så fort dette er ute av verden
Godt å høre at det faktisk KAN brenne ut
-
09-05-07, 08:48 #39
Hei El- Ella, har du bestemt deg for hva du skal gjøre?
Bare lurte, vi hadde jo en samtale om dette for en stund siden..
-
09-05-07, 08:51 #40
Ok, nå skjønner jeg at du satser på Neo..
Det blir spennde å se om det funker.. Lykke til!
Lignende tråder
-
Graves sykdom. Overgang fra Levaxin til Erfa Thyroid
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 47Siste melding: 21-07-10, 21:50 -
Helt ny med Graves sykdom
Av Guri i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 02:06 -
Hyperthyreose og Hypothyreose på en gang???
Av ArildF i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 26-08-08, 21:06 -
Medfødt hyperthyreose igjen
Av Majsa i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 14Siste melding: 11-05-08, 12:07 -
Diverse om Hyperthyreose
Av Anne Ma i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 10-06-06, 00:20
Svar med sitat
Bokmerker