Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    9

Standard

Hei!
    Fått mine første prøvesvar i dag og min TPO var på 950. Nå skal jeg kjøpe denne Chlorella-pillen og prøve den ut og be min kjære mann og søster gjøre det samme, så skal jeg gi en tilbakemelding etter ... en måneds tid? Er det et realistisk tidsperspektiv på endring tror du?
    Så kan vi jo danne vår egen lille forskerenhet her i forumet.
    Da bruker jeg ikke andre helsekostprodukter samtidig, kun levaxin og Chlorella.
    Så får vi se.
    Andre som vil være med å prøve det ut?

Ann
    Ann

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei Ann

Så vidt jeg husker tok det 3 måneder å gå fra 905 til 805, deretter ytterligere en måned for å gå ned til 705.

Etter fire måneder hadde jeg ikke penger til å kjøpe mer Sun-Chlorella, men jeg fikk foræret noen Spirullina-tabletter, som også er ferskvannsalger. Og nedgangen fortsatte - til 669. Jeg kan da ikke vite om det fortsatt var Sun-Chlorella som gjorde sin virkning, eller om Spirullina overtok og gjorde samme nytten. Men det vil vise seg, for jeg har fortsatt på Spirullina ytterligere et par måneder. Har nettopp tatt prøver, så da får vi se på svaret om Spirullina er like effektiv som, evt mer effektiv enn Sun-Chlorella.

Jeg har i hele denne perioden også brukt Selen som jeg ikke kan huske om den kan bidra til å senke antistoffene (eller om det bare er for å styrke binyrene). Brukt mindre aspartam og karbohydrater, som noen mener kan "trigge" antistoffene (samt være slitsomt for binyrene - hm.. man kan lure på om det er en sammenheng mellom slitne binyrer og nivåer av anti-TPO). Hatt høyere dose thyroxin (levaxin og liothyronin) enn tidligere (men faktisk ikke hele tiden, for jeg ble "høy" og kuttet helt tilbake som før). Så jeg har da altså gjort andre ting i tillegg. Men så vidt jeg husker så benyttet jeg meg av de andre tipsene før jeg brukte Sun-Chlorella, og ingenting skjedde med Anti-TPO før jeg tilførte det - så jeg er faktisk ganske overbevist om at det kan ha noen virkning. Men hvor mye - det vet jeg ikke enda.

Men det blir spennende med en forskerenhet uansett ;)

(PS - cleo som startet tråden her brukte 6 måneder på å få anti-TPO ned til null, men jeg vet ikke hva hun hadde da hun startet. Bare gøy om du gir tilbakemelding om en måned, så får vi se. Men jeg tror ikke du skal gi opp selv om det ikke er skjedd noe den første måneden.)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Antostoffer varer en viss tid.
    Jeg har lest konkret om Graves-antistoffene, TRAS, at de er av typen IgG og varer 180 dager.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Antostoffer varer en viss tid.
    Jeg har lest konkret om Graves-antistoffene, TRAS, at de er av typen IgG og varer 180 dager.
    hvordan forklarer du da at man har det i årevis?

ang TPO, så er det ikke det samme...
    legen jeg var hos på Aker sa dette:
    TRAS kan reduseres og sannsynligvis forsvinne etter bruk av Neo-Merkansol.
    Anti-TPO vil jeg ha forever... :(

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hvis de varer lengre, som de jo vanligvis gjør, TRAS altså, er det fordi de fortsetter å bli trigget. Man fortsetter å lage dem, men de varer 180 dager når de først er laget.

Aner ikke om anti-TPO går ned med neo-mercazole. Kanskje , kanskje ikke. Neo-mercazole er en immmunmedisin såvidt jeg har forstått, senker immunsystemet litt. Noen får agranulocytose av det. (=en fryktet tilstand hvor de hvite blodlegemer går ned for mye)
    De forsker ikke noe om anti-TPO fordi man jo har tyroxin som bøter på hormonmangelen........

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Fikk svar på Anti-TPO i dag: 708. De har altså steget igjen. Har ikke brukt Sun-Chlorella siden før nyttår (brukte da i fire måneder), men har brukt Spirullina. De siste 3-4 ukene har jeg "speedet" meg på Pepsi Max og Thermo Complete fra Herbalife, for jeg orker ikke å sitte i en stol hele livet - blir dårlig av det, men enda dårligere av kaffe f.eks. Så har jeg spist mye havregrøt etter nyttår, men nedgangen fortsatte da etter det.

Så da er det enten aspartam'et eller at Spirullina ikke er så gode som Sun-Chlorella til å senke antistoffene.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. hva er anti-tpo??
    Av isa1 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 10-05-08, 07:24
  2. Hva er anti-tpo??
    Av Lillejenta i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 12
    Siste melding: 16-02-08, 15:02
  3. SUN CHLORELLA
    Av gutt_81 i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 3
    Siste melding: 11-02-08, 23:28
  4. Anti TPO
    Av Rafael i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 9
    Siste melding: 18-09-07, 08:10

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn