Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
01-05-07, 18:08 #4
Jeg har hatt problemer med nese og hals i flere år, lenge før jeg tenkte på stoffskifte. Har hovne slimhinner i nesa, og får lett noe som betegnes som "bak-snue", dvs. slim renner ned fra nesehulen til halsen i bakkant. Nytter ikke å harke og hoste, men det hjelper litt med saltvannsspray og snuse inn dampen fra en varm kopp te.
Slimet kan være hvitt flytende, eller gul-grønt betent med vond lukt. Kjenner lukta før jeg ser det i halsen.
Samtidig har jeg denne varme, isende følelsen både i og utenpå halsen, og oppover i ansiktet, varmen står ut av ørene og øynene, liksom, og øynene renner lett. Føler også et svakt press på halsen.
Jeg bruker rhinocort nesespray som jeg får på blå-resept av en øre-nese-hals lege, det hjelper litt på nese-tettheten. Skulle helst unngå å bruke vanlig reseptfri nesespray, pga overfølsomhet, men må ty til den av og til også, for jeg klarer ikke å sove med tett nese. Sover veldig dårlig som jeg gjør, og orker ikke den ekstra belastningen. Jeg spurte øre-nese-hals legen en gang hvorfor det står på de reseptfrie nesesprayene at de skal brukes med forsiktighet ved sykdommer i skjoldbruskkjertelen, men han visste ikke hvorfor det.
Lignende tråder
-
Kul i halsen
Av Buffy i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 0Siste melding: 07-12-07, 16:48 -
Halsen
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 27Siste melding: 13-03-07, 21:44 -
smerter i halsen
Av lailabye i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 2Siste melding: 05-12-06, 17:33

Svar med sitat
Bokmerker