Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Helt utslått før mensen
-
21-04-07, 20:49 #1
Helt utslått før mensen
Er det andre som har det slik at de blir helt utslått før mensen. Kjennes ut nesten som en dårlig periode av sykdommen og siden tiden før mensen hos meg kan vare gangske lenge så var forrige gang ikke noe jeg vil oppleve igjen.
Dersom jeg hadde vært en bjørn ville jeg gått i hi.
Andre som har merket sånne forandringer etter hypotyrosen?
-
21-04-07, 22:24 #2
Jepp! Har det alltid verre rundt mensen. Både smerter og det andre..
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
22-04-07, 14:52 #3
Samme her, blir verre i den perioden ..
-
22-04-07, 16:16 #4
Den uken er progesteron på det laveste, og cortisol og annet lages nettopp av progesteron har jeg blitt forklart.
Detfins skjemaer over hva som er forstadiet til hva på nettet.
Ved lavt cortisol sånn generelt: Det hjelper neppe å spise søtt da, heller salt. Søtt og karbohydrater krever enda mer cortisol. Legg deg senest kl 10 sier de.
Lakris kan muligens hjelpe, men jeg vet ikke hvor mye man skal spise/ta/drikke. Det skal gjøre at cortisolen og noen andre hormoner rekker lengremen jeg vet ikke helt hvordan det virker. Har sett at noen leger som er mer helhetlig orientert har gitt det til noen pasienter med lavt cortisol.
-
24-04-07, 20:03 #5
Er det ikke slik at behovet for thyroxin øker når nivået av østrogen øker ?
Østrogenmengden er vel større i perioden fra eggløsning tom. mens enn ellers. Da er det jo logisk at symptomene øker også ...
-
24-04-07, 20:17 #6
Jeg er også veldig dårlig når jeg har mensen og før. Men har hørt at endometriose og stoffkifte ofte henger sammen, så lurer på om det kan være endometriose som gjør at jeg er dårlig. Veldig mange ting som tyder på det.
Lignende tråder
-
Utslått av å spise?
Av Marina73 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 21-02-11, 09:30 -
Mensen hele tida !
Av ung mor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 20-10-09, 23:54 -
Verre ved mensen!?
Av Evamol i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-04-08, 20:25 -
Mensen og slik....
Av cathrin i forumet Andre hormonerSvar: 28Siste melding: 21-11-06, 18:39
Svar med sitat
Bokmerker