Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: For høy kalsium
Threaded View
-
16-04-07, 21:49 #1
For høy kalsium
Sorry, jeg har visst så mye å fare med...
Men nå har jeg nettopp fått vite at en i slekta har for høy kalsium-verdi. Er dette som heter kalsium-stoffskiftet og som går på parathyroidea?
Unnskyld, har så liten greie på dette, men jeg har jo lest littegrann om det tidligere... tror jeg...
Vedkommende har tidligere hatt en episode med veldig høyt stoffskifte og så høy kalsium-verdi at det kunne være fare for livet (hvis jeg har fått det riktig med meg). Dengang fikk vedkommende medisin mot ormebitt for å få dette ned!?! !!!
Og den forrige gangen ble det antakeligvis så høyt pga litium. Vedkommende går ikke på litium nå.
Så vet noen hva dette kan skyldes?
Hvilke prøver bør tas?
Vedkommende sa at legen hadde nå tatt prøver av et styringshormon (tror jeg det var). Kunne ikke huske hva det het. Kan dette ha vært SHBG? Evt noe annet?
Veldig takknemlig for alle innspill.... ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Kalsium i mat. Forslag??
Av DALIA i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 8Siste melding: 17-04-08, 22:27 -
Kalsium tilskudd når man tar liotyronin
Av gutt_81 i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 2Siste melding: 17-07-07, 21:22 -
Noen som har hatt forhøyet kalsium?
Av Dolphin i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 5Siste melding: 18-10-06, 16:03

Svar med sitat
Bokmerker