Hei Laura Helt greit å blande seg ;)

Anti-TG var det de målte på hypo før de begynte med anti-TPO. Jeg f.eks har ikke anti-TPO i det hele tatt, men er uten noen som helst tvil hypo. Jeg har bare anti-TG i store mengder og blokkerende TRAS i ikke så store mengder. Hadde de stolt kun på anti-TPO så hadde ikke jeg fått min diagnose. Anti-TG er ikke spesifikt hverken for hypo eller hyper. Det er et antistoff som alle med tyreoideasykdommer kan ha slik jeg har oppfattet det. TRAS bør sjekkes for det kan indikere at ting ikke er som de skal med kjertelen. Og blokkerende TRAS gjør at folk blir hypo..

Dette er ikke helt uvanlig ser du dette å ikke ha anti-TPO. Hvis man kun tar denne antistoffprøven så betyr det, at det er pasienter som meg som ikke blir fanget opp av systemet, og som må gå som jeg gjorde i hvert fall 10 år før diagnosen ble stilt. Og på grunn av det har jeg en meget nedslitt og dårlig fungerende kropp. Jeg vil at man skal ta en skikkelig utredning på de som mistenkes å ha en sykdom i tyreoidea så man kan fange opp så mange som mulig Unner ingen energinivået og helsa mi ;)