Hei Anisa !

Det jeg mente med å ikke forstå....
Jeg har lest innlegget ditt igjen. Forstår det meste nå, måtte bare lese sakte.
Da gikk det bedre. Jeg er litt hyper om dagen og ting går fort. Dette betaler jeg for ved å være så utslitt om natten at jeg ikke får sove. Derfor litt dårlig konsentrasjonsevne.

Jeg informerer slett ikke så mye lenger jeg heller. Spør de meg så kan jeg si som så; Jeg har en kronisk sykdom, og jeg er også kronisk dritt lei av å både bli spurt og å måtte svare. Prøver å holde glad tone og si det med et smil. De fleste glemmer ikke et slikt svar. Jeg har også en gang for alle sagt til familie og venner at svarer jeg ikke på telefonen så vil jeg ikke snakke med noen. Gudsjelov for mobilen hvor vi kan se hvem som ringer !!

Jeg er også inne i en periode hvor jeg øver på å si ; "Kan ikke!", når noen ber meg om å gjøre noe for dem. Alle opplevde meg som et ja-menneske tidligere, men det er det slutt på nå. Nekter å bruke ordet "orker" ikke.
Det ordet drar meg ned, og får meg til å føle dårlig. Folk må akseptere at mine "kan ikke" er et godt nok svar. Jeg skylder ingen noen forklaring på det. Visst får jeg dårlig samvittighet noen ganger....men den skal bort om det så tar lang tid. Hvis folk da sitter igjen og undrer over om jeg er dårlig eller vrang får bli deres problem.

NÅ DRAR JEG I BÅTEN:::YES