Sitat Opprinnelig skrevet av Tussa
Er det så forbasket vanskelig å akseptere og prøve å forstå at når et menneske sier at det kan jeg ikke ( les; orker, klarer, er jeg for dårlig til
osv.) så mener dette mennesket det seriøst. Er vi så omgitt av hvite løgner å lignende at sannheter er vanskelig å akseptere.
Kjære Tussa. Det er forferdelig vanskelig for mennesker å forstå. Jeg har innsett det i all sin grufullhet i det siste, og jeg skviser slike mennesker bort fra livet mitt - om det så må gjelde nærmeste familile. Jeg har hatt en runde med min fordi jeg ikke orker å reise noen mil til en konfirmasjon med overnatting. Det oppstod et orkesterbrøl fra hele "salen" - som vanlig, men nå gir jeg blanke blaffen og tenker som så at de evner ikke bedre og det får jeg akseptere. Akseptere på den måten at jeg fjerner meg. De må få lov til å være som de er....det aksepterer jeg, men aldri mer at de får ha påvirkning på mitt liv...

Hvite løgner? NEI NEI NEI! Om man må ty til det fordi man ikke har krefter til noe annet - det kan jeg forstå. Men til slutt trenger man de ikke lenger - fordi ingen og absolutt ingen har rett til å hersje og pirke på oss lenger!! :evil: Bare få de vekk. Høres brutalt ut, men jeg snakker om mine egne erfaringer - med min nærmeste familie...det er rått. Og det er brutalt. Men jeg orker ikke mer forakt og latterliggjørelse.

Sitat Opprinnelig skrevet av Tussa
Jeg svarte kort og godt at det var nettopp det jeg prøvde på. Og at hvordan jeg skaffet meg dette livet var på mine egne premisser og ikke hennes.
BRA Tussa! Jeg viser til det jeg skriver over her - om ting jeg orker og ikke orker. Det ble en kort prossess. Jeg gav ganske enkelt beskjed om at jeg er utrolig utmattet, jeg ber dere absolutt ikke om forståelse, MEN - jeg ber om respekt for mine avgjørelser. Det virker.... fantastisk! Jeg måtte heve stemmen litt, men det var en fantastisk seier!

til deg.