Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Tråd: Farlige medisiner
Threaded View
-
09-04-07, 00:34 #10
Det er veldig, veldig farlig for hjertet - spesielt T3 (Liothyronin), så vidt jeg har forstått det. Så det er ikke til å spøke med...
Og går man forsiktig opp i dose og blir litt hyper, så kjenner du jo hjertebanken. Den har vel også de fleste med høyt stoffskifte, og det er veldig plagsomt, i tillegg til at det som sagt kan være farlig.
Så vær obs på hypersymptomene - de forteller at noe er galt, akkurat som symptomene på lavt stoffskifte, men det skal mer til å dø av at hjerte jobber for langsomt enn for fort (lengre tid, mener jeg, selv om det har vel kommet fram at man kan dø av for lavt stoffskifte også).
Hjertekrampe, arytmier... vet ikke om det kan være innledende til noe enda verre skjer. Hadde ei venninne i alle fall som hadde kramper i hjerteregionen. Det var ikke mye morsomt (hun hadde høyt stoffskifte).
http://www.felleskatalogen.no/ - "levaxin":
(Her kan de bare legge til kvalme og veldig sult - det fikk jeg.)Bivirkninger: Bivirkninger er relatert til høy dose. Langvarig overdosering kan øke risikoen for osteoporose og arytmier. Ved overdosering kan tyreotoksiske symptomer, prekordiale smerter og smerter i ekstremitetene forekomme.
Overdosering/Forgiftning: Symptomer: Palpitasjoner, takykardi, hjertearytmier, avmagring, angina pectoris, tremor, hodepine, diaré, nervøsitet, søvnløshet, svetting og nedsatt varmetoleranse.
http://www.felleskatalogen.no/ - "liothyronin":
Legen skal vite dette og mer til, og han bør advare folk om dette.Forsiktighetsregler: Omhyggelighet ved indikasjonsstilling og nøyaktighet ved dosering for å unngå overdoseringssymptomer, spesielt hos pasienter med hjertelidelser.
Bivirkninger: Bivirkninger er relatert til høy dose. Ved overdosering kan tyreotoksiske symptomer, prekordiale smerter og smerter i ekstremitetene forekomme.
Virkningsmekanisme: Liotyronin har samme kliniske effekt som tyroksin, men i motsetning til dette har liotyronin raskt innsettende effekt, og virkningen svinner hurtigere ved seponering."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Medisiner mot trøtthet og soving.
Av benga i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 24Siste melding: 22-06-07, 17:53 -
Aspartam og andre farlige stoffer
Av Stina i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 17-04-07, 10:52 -
Medisiner som går ut i sjøen og naturen
Av Sonja Midtlien i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 10-03-07, 11:48 -
usikker på bruk av medisiner
Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 07-02-07, 21:45 -
Skal jeg kreve medisiner?
Av Hella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-10-06, 12:08

Svar med sitat
Bokmerker