Jo men jeg klarte å se med en gang at dine prøvesvar ikke var normale, ft3 skulle vært ganske høyt ved begynnede hypothyreose. Din hypothyreose er kommet litt videre, og det merker du jo på symptomene.

Generelt så senker sykdom TSH og ft3 og ft3 forbigående, derfor spurte jeg om prøvene var tatt i forbindelse med sykdom.

Du har det omtrent umulig for å få begynt på levaxin, fordi legene krever en TSH over referanseområdet for at de skal starte deg på levaxin.

Det hender noen ganger at TSH ikke stiger. Det kan være fordi man har blokkerende TRAS-antistoffer (dere har jo fullta av antistoffer i familien, men hos deg anti-TPO ikke slått ut på prøvene, det skjer hos 10%) og de har ikke målt TRAS hos deg. Jeg er sikker på at du har dem. De gjør at TSH forblir i den lavere enden , helt til du blir mer hypo.

Du må kanskje til Balderklinikken eller noe lignende, endokrinologer ser kun på tall såvidt jeg har erfart.
Men spør først om legen går med på at du prøver levaxin en stund, evt liothyronin fordi ft3 er så lavt. (og ikke si noe om liothyronin først, den snakker man først om når ft3 ikke går opp, bare ft4 går opp)

Med tall som disse ville jeg ikke kunne sove ordentlig, snudd meg hele natta, siklet fra munnviken /spytt rent ned i halsen om natta, Ribbeina ville vært veldig vonde, jeg ville vært deprimert hele tiden, jeg ville vært kald på hender og føtter , og hatt bihulebetennelser og urinveisbetennelser hele tiden.

Jeg selv har hatt alle symptomer med en TSH på 2,5.

nora