Selen får du kjøpt på Helsekosten, f.eks. Life-kjeden. De jeg har tatt har vært på 100 mikrogram hver, så jeg har etter anbefalinger her inne tatt 2 stk, altså 200 mikrogram hver dag.

Så har jeg brukt en del Progesteron-krem det siste året, det kan man også få kjøpt på Helsekosten, men nå heter det vist Yams-krem, tror ikke de hadde lov til å kalle det Progesteron. Mange bestiller på nett, visstnok billigere, har ikke kommet så langt enda jeg, men har fått noen "prøver" av ei - Progesteron og Pregnelone? - virker like bra de som de på Helsekosten, tror jeg. Det er Progesteron-krem som har hjulpet meg mest uka før mens, da er jeg normalt et skjelvende aspeløv og tikkende (atom)bombe. Kanskje noen ting har sånn umiddelbar effekt, mens andre ting er mer langtidsvirkende. Nå skal det sies at jeg har problemer med østrogen også pga antistoffer mot eggestokkene, så det kan jo være noe av forklaringen mht meg.

Så anbefaler noen Rosenrot også for binyrene. Flere ulike å velge i mellom på Helsekosten f.eks.

Er du korrekt medisinert? For er det ikke egentlig når man har gått med ubehandlet stoffskifte/feil dose over lengre tid at det etterhvert går ut over binyrene? Tror det er slik. Uansett, så er det viktig at vi forsøker å oppnå en så riktig dose som mulig - både for høy og for lav, kan bli veldig galt - selvsagt avhengig av den enkelte, men viktig for oss som ikke blir bedre å finne best mulig balanse.

Og god bedring, kjære du, vet hvordan det er å ha det så dårlig ;)